AnonymDiskusjon Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Hvordan går jeg frem hvis jeg har prøvd alt jeg kan for å nå en person som nekter å gi fra seg en privat eiendel som tilhører meg som jeg fikk som gave, som jeg er glad i og absolutt vil ha tilbake? Denne personen har lovet å gi den tilbake/komme personlig hjem til meg og overlevere eiendelen, men ombestemte seg nok og er blitt umulig å få tak i. Jeg begynner å bli ordentlig frustrert og forbannet da det virker som denne personen morer seg over å ha den hos seg selv. Dette handler nok om at jeg forlot denne personen grunnet rett og slett dårlig oppførsel. Dette kan virke som en slags hevn. Hva burde jeg gjøre? Anonymous poster hash: e56c2...436 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 (endret) Du mangler en ting som er (beviselig?) din. Du veit hvem som har den og du veit at han/hun ikke vil gi deg den tilbake. Regner med at en liten anmeldelse ville rette på dette, og du vil få tilbake gjenstanden din Endret 5. mars 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Om dere ikke har kontakt ellers, så kan det tenkes at personen har gått så lenge uten å levere tilbake gjenstanden din at personen vegrer seg for å møte deg for å levere det tilbake. Tror nok det er en større mulighet en smålig hevn.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Dra til personen og bank på døren? 2 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Dra til personen og bank på døren? ja? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Dra til personen og bank på døren? ja? Nei.. Trådstarter må på ingen måte gjøre noe som en normal og stabil person ville gjort. 5 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Nei det beste er nok å henge ut på facebook og gå til avisen..istedet for å bare gå dit og si hei Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Når TS skriver "Denne personen har lovet å gi den tilbake/komme personlig hjem til meg og overlevere eiendelen, men ombestemte seg nok og er blitt umulig å få tak i." bør vedkommende på en eller annen måte hatt dialog med vedkommende. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Dra til personenEnig! og bank på døren?Det er ikke døren som fortjener bank. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Hvis du har dette skriftlig på feks sosiale medier, kan forliksrådet være et alternativ. Politi og småting blir nok henlagt før du rekker å stave anmeldelse sendt. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Ulovlig bruk er i seg selv noe som kun straffes med bøter, straffeloven § 343. Det er ikke en prioritert politisak. Skal han tvinges er det det sivilrettslige sporet med søksmålsvarsel og forliksråd som er aktuelt. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå