Gå til innhold

A7n8x dlx overklokkings problem

Anbefalte innlegg

Sitter med eit lite artig problem med hket mitt når eg OCer.

Over 185 Mhz bus gir blåskjerm i fleire test program (3Dmark01 ..)

Feilmeldinga i blusscreenen er at "IRQ are less or not equal", med referanse til ei driverfil.

Etter litt leiting og søking viser det seg at dette er ei driverfil til LYDKORTET,

som er integrert på hket

Hw er som følger

A7n8x dlx 1.04 (Nforce 2) 1007 bios

2500+

TwinMos 512 PC3200

Asus 8460 (Ti4600)

Ved å kjøre multiplyeren opp til 12,5 og bus på 166 har den ingen problem på 2,1 Ghz, men ved å øke fsb når eg aldri over 2GHz

Ps AGP er låst til 67MHz

Er det nokon andre som har opplevd det samme?

Vil det kunne løyse seg ved å skru av det interne lydkortet og sette inn eit PCI kort (Creative Live 1024)?

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk ûber bios 1.04 denne er super for høy FSB klokking. Har selv hatt FSB på 220 "steady" over en lengre periode. Det som er viktig er ekstra kjøler på southbridge og bedre kjøler på northbridge. Jeg monterte Zalman chipsettkjøler på soutbridge og en vifte på stock northbrigde.

Lenke til kommentar

hmmmmm...kjørte akkurat samme oppsett som deg på 200*11... så oppgraderte jeg til bios 1007 så gikk det til helv... Gå tilbake til 1004 (gjerne uber) så skal det ordne seg...

Det at den henviser til en feil i driverne kan ha med noe annet å gjøre...

Lenke til kommentar

Jeg tror nok dette problemet skyldes at SB din ikke liker seg ved høy FSB. Jeg har samme kort som deg og fikk akkurat samme problemet. Det du kan prøve er å sette på en HS på SB for å få kjølt den litt.

Noe annet som også kan hjelpe er å ( såfremt du ikke bruker den digitale utgangen på kortet) disable nettopp denne utgangen i enhetsbehandlingen for å senke temp. Dette er et tips jeg snappet opp på et eller annet forum.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...