littleMe Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hei.. Vet ikke om dette spm hører til helt her men jeg setter det inn allikevel. Har lest noen steder om forum med databaser. Hvis man skal ha et forum på sin side, må man ha en database? (dumt spm) Takk til de som kan forklare... LittleMe Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 De aller fleste forum krever at du har enten mySQL eller Access. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har et gratis forum som funker strålende. Har to reklamebannere på siden, men har hatt dem så lenge at de ikke forstyrrer lenger. Fargene og linkene osv kan du modifisere helt selv. Plass trenger du ikke å tenke på, det er gratis. Sjekk ut http://www.proboards.com. Men du må fikse en del selv for å få det dugende. De første månedene kommer det en del pop-ups, men det slutter helt etter en stund. Nå er det bare digg. Lenke til kommentar
baRs Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 phpBB. et kraftig forum spør du meg... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Aller helst IPB. Det er det hw.no bruker. Lenke til kommentar
littleMe Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Så alle de forumene som er nevnt her, trengs det ikke database på? Har dere no peiling på Snitz Forum? Snitz Forum Trenger man databse på de? Takk for alle svar.. Mvh. Little Me Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Alle de forumene som er nevnt trenger database, det du kom med nå er asp. Ikke php Lenke til kommentar
littleMe Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Alle de forumene som er nevnt trenger database, det du kom med nå er asp. Ikke php Så hvis det er ASP så trenger man ikke database? Begynner å bli litt Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Alle de forumene som er nevnt trenger database, det du kom med nå er asp. Ikke php Så hvis det er ASP så trenger man ikke database? Begynner å bli litt ASP og PHP er bare to forskjellige programmeringsspråk. Forumer som benytter ASP trenger også database, men de bruker som oftest access istedenfor mySQL. De aller fleste forum som finnes bruker mySQL eller access. Skaff deg et gratis webhotell hos www.frac.dk, hvis du ikke har støtte for mySQL der du er nå. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg mener at php er enklest. Antar at noen er sterkt uenig med meg men jeg syntes nå det Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg mener at php er enklest. Antar at noen er sterkt uenig med meg men jeg syntes nå det Det er en grunn til at de to mest brukte forumene i verden bruker PHP... Lenke til kommentar
lugah Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) ja php er sikkert enklest ja men så kommer asp med alle mulighetene. Da er det bedere og sitte noen x antall ekstra timer til foran skjermen og lære seg asp. Endret 13. desember 2003 av lugah Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 ja php er sikkert enklest ja men så kommer asp med alle mulighetene. Da er det bedere og sitte noen x antall timer til foran skjermen og lære seg asp. Dette handler ikke om å lære seg ASP, men hvilket forum han skal bruke. De forumene som er lettest å installere (phpBB, IPB) benytter seg av PHP. Lenke til kommentar
lugah Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Dette handler ikke om å lære seg ASP, men hvilket forum han skal bruke. De forumene som er lettest å installere (phpBB, IPB) benytter seg av PHP. når du sier dette, sier du det av egen erfaring ? har du prøvd alle de andre forumene der ute ? alle forumene som er det ute f.eks snitz forumet til asp er meget enkelt og sette opp.. Lenke til kommentar
lugah Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) De forumene som er lettest å installere (phpBB, IPB) benytter seg av PHP. når du sier dette, sier du det av egen erfaring ? har du prøvd alle de andre forumene der ute ? alle forumene som er det ute f.eks snitz forumet til asp er meget enkelt og sette opp.. btw funker det ikke og slette poster her ? Endret 13. desember 2003 av lugah Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 http://www.boardnation.com/ -Setter opp et gratis Yabbse forum til deg uten reklame. Minus er at du har mindre mulighter: språk , vedlegg osv. Du kan ikke gå inn i koden å redigere og du må tenke på plass. Jeg husker ikke hvor mange MB det er. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 De forumene som er lettest å installere (phpBB, IPB) benytter seg av PHP. når du sier dette, sier du det av egen erfaring ? har du prøvd alle de andre forumene der ute ? alle forumene som er det ute f.eks snitz forumet til asp er meget enkelt og sette opp.. btw funker det ikke og slette poster her ? Det går jo praktisk talt ikke ann å lage noe som er lettere å innstalere en phpBB. Og vis det skulle gå ann så måtte man gjøre noe seinere etter at man har innstalerte. Vis noen skjønte det Lenke til kommentar
lugah Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 De forumene som er lettest å installere (phpBB, IPB) benytter seg av PHP. når du sier dette, sier du det av egen erfaring ? har du prøvd alle de andre forumene der ute ? alle forumene som er det ute f.eks snitz forumet til asp er meget enkelt og sette opp.. btw funker det ikke og slette poster her ? Det går jo praktisk talt ikke ann å lage noe som er lettere å innstalere en phpBB. Og vis det skulle gå ann så måtte man gjøre noe seinere etter at man har innstalerte. Vis noen skjønte det går fint og mekke det, finnes sikkert forum der ute som innstalerer seg selv...! bare og oppgi path og noe slikt sikkert...! Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 går fint og mekke det, finnes sikkert forum der ute som innstalerer seg selv...!bare og oppgi path og noe slikt sikkert...! Vel, et forum må jo nesten ha denne infoen når det skal innstaleres: Database info Admin-kontoen Hva det skal hete og sånt Og det er jo egentlig et resyme av phpBB installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå