Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

TP-Link Archer C5400 + telenor fiber probldm


Anbefalte innlegg

Hei.

For en liten stund siden kjøpte jeg ny router,da en TP-Link Archer C5400. Hadde en Netgear ett-eller-annet før.

Uansett, helt siden jeg fikk TP-Link så har jeg måtte restarte den hver 6 dag, siden Internett forsvinner av seg selv regelmessig. Jeg har skrevet ned når Internett forsvinner, og de tre siste gangene er natt til 21.febraur, natt til 27.febraur og natt til 5.mars.

WAN fra routeren er koblet rett i ONT fra Telenor fiber.

Når jeg mister Internett, så fungerer fortsatt routeren, men den har ikke IP. Så det jeg tenker er at Telenor sin side gir meg ny IP hver sjette dag, men at min router ikke fikser dette. Når jeg logger inn på routeren har den ikke WAN IP. Den får det etter restart.

Netgearen fungerte, men husker ikke om den fikk ny IP hver sjette dag desverre.

 

Noen som har noe erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du får ny IP hver 6. dag. Her skal du normalt sett beholde samme IP så lenge enhet er tilkoblet. Hvis en enhet videre ikke er i kontakt med ONT-en på noen timer, vil du kunne få ny IP (skal ikke si sikkert, men mener å huske 4 timer hvis lease ikke fornyes av enheten tilkoblet).

 

Ligger det noe logg tilgjengelig i ruterens GUI? Firmware på ruteren oppdatert? Googlet om andre har problemer med denne modellen? Prøvd en factory reset av ruteren?

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar! :)

 

Først, jeg får ny IP hver gang jeg rebooter routeren. Hvis jeg rebooter 3 ganger på rad, så får jeg ny IP hver gang. Ingen av de gangene dette har skjedd, som jo har vært veldig regelmessig har jeg mistet strømmen eller tilkobling til ONT.

 

Firmware er oppdatert, det sjekket jeg da jeg skrev forrige innlegg. Har ikke sett noen form for logg, men kan godt hende jeg tar feil her, er ikke hjemme for øyeblikket.

Kan også prøve factory reset når jeg kommer hjem (om 3 uker).

 

EDIT:

Fikk logget meg inn på routeren herfra nå, og ser det er en log der. Det jeg ser er at hver dag jeg har mistet nettet har jeg mange linjer i loggen med LED Controller Error. Under Log Content står det: [1099] Config importing failed.

Det er et eget menyvalg som heter LED controller, og det er for å skru av LED'ene om natten. Dette er ikke aktivert. Jeg skal nå prøve å aktivere det, og så deaktivere igjen.

Stilte også klokken fra å hente fra ntp.uio.no til manuell stilt.

 

Det problemet var litt enklere å google også.

 

http://forum.tp-link.com/showthread.php?99170-Archer-C5400-Led-error-messages

 

Sendt en mail til TP-link, hvis de ikke svarer noe vettugt innen en uke, så kjører jeg RMA.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...