Nysgjerrigperen Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Hei Jeg ønsker å kjøpe ratt og pedaler for å spille bil-spill (rally 4) men er lenge siden sist jeg spilte bil-spill og brukte ratt og pedaler. Har så vidt sett litt på Logitech G29 og Logitech G290 uten at jeg har noe peiling på hva jeg bør se etter.. Noen som har noen anbefalinger å komme med? Så for meg å brukte noe rundt 3 000 kr Lenke til kommentar
Patek Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Til den prisklassen er det ikke så mange andre valg enn G27/G29/G920. Selv vil jeg anbefale å kjøpe G27 brukt, kan fint få kjøpt det for 1000 kr G29/G920 er akkurat samme produktet, eneste forskjellen er flere knapper på rattet, og kompabilitet mot PS4/XBOX One. I tillegg selges girspak separat og den har ikke knapper i motsetning til G27. Skal du legge litt mer penger i det ville jeg sett på Thrustmaster, men da må du gjerne opp i 6-7000 kr nytt. Et alternativ er bruktmarkedet, men mine erfaringer er at det går lang tid mellom hvert gode tilbud. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) Får da Thrustmaster T300 RS til like over tre laks. Komplett har en demovare til 2,7k https://www.komplett.no/product/836554/demovarer/gaming/demo-gaming/thrustmaster-t300-rs-ratt-demo?offerId=KOMPLETT-310-836554 Endret 4. mars 2018 av Isbilen Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 4. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2018 Eventuelt G920 vs T150 RS PRO? Sikker dumt spørsmål, men er det verdi å legge litt penger i det , hvis jeg eventuelt bruker 5000,- vs 3000,- vs 1500,-? Lenke til kommentar
Patek Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) Det er sant og kan være et alternativ, basen skal være helt grei og ganske så mye bedre enn G27. Men pedalene er ikke noe særlig, men hvis man virkelig liker simracing kan jo dette oppgraderes på sikt. Jeg har selv hatt T3PA Pro pedaler, som skal være en del bedre enn disse, men de ødela fortsatt veldig mye av gleden min. Fanatec med load cell blir da neste steget, som ikke er så mye dyrere og helt overlegent. Så et alternativ kunne vært; T300 (Proshop har et greit tilbud ut helgen), pluss eventuelt oppgradering senere av pedaler. Skal du ha shifter også? Da vil jeg anbefale Thrustmaster TH8A til 1500 kr omtrent. Kan brukes i sekvensiell og H pattern. Hvis du senere føler at du må oppgradere pedalene blir dette det klart beste valget: https://www.fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc-eu.html Men koster ca 2500 kr bare for pedalene. Men hvis shifter ikke er nødvendig vil nok en T300 RS være et meget bra alternativ til budsjettet. Edit: Er veldig vanskelig å svare på om det er verd å legge penger i, noen klarer seg helt greit med G27 mens andre vil ha mer. Personlig liker jeg ikke G27 noe særlig, det blir litt for mye leketøy for min del. MEN, det er en fantastisk plattform for begynnere og folk som søker et billig innsteg. Betaler du mer er det hovedsaklig kjørefølelse og realisme du betaler for. Endret 4. mars 2018 av Emilsen 1 Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 4. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2018 Takk for godt svar! Er på jakt etter å nyte bil-spill slik som jeg gjorde når jeg var liten, men da hadde jeg bare et ratt til 500,- liksom..Ønsker å kjøpe et produkt som er godt nok, uten at jeg føler for å oppdragere etter 2 uker Men ser det er noen pedaler som selges med clutch og noen uten. Er dette noe som dere selv bruker i spill? Har aldri vært borti å bruke clutch før Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 5. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2018 Da ser det ut som jeg ender på Thrustmaster T300 RS GT edition til 3899,- Da får jeg med T3PA pedalene. Så får jeg eventuelt se om jeg ender opp med å kjøpe Thrustmaster TH8A med tiden Lenke til kommentar
Patek Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Skal vi opp på Fanatec blir definitivt budsjettet sprengt Da er vi oppe i 600-700 euro pluss frakt og mva for en csl elite pakke. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 (endret) Må ha clutch ja. Annbefaler som nevnt over å skaffe deg g25/g27 brukt. Man får "ubrukte" brukte G27 for 800-1000kr, og dem holder koken som bare det enda. Selv har jeg ett utslitt G25 sett som jeg har hatt siden det kom. Fungerer fortsatt veldig bra. Fordelen med G25 er at den har sekvensiell girkasse i tillegg til H-gir på spaken. Dette oppsettet brukes blandt annet i RallyCross, så skal man være ekte petter solberg må man ha det. Fordelen med G27 er at det bråker mye mindre. Endret 6. mars 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 8. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2018 (endret) Litt seint svar, men var i dag og hentet Thrustmaster T300 RS GT hos psoten Vurderte Fanatec men ble litt vell dyrt når jeg egentlig er helt ny med dette "greiene". Må si det er veldig gøy, men fremdeles litt vanskelig haha. Eventuelt noen bilspill på PC/PS4 dere vil anbefale? Endret 8. mars 2018 av Nysgjerrigperen Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Hmm... hva med litt Rally? Er det noen som spiller Richard Burns Rally enda tro? Med mods altså? Det er gratis i alle fall, vanvittig bra spill, blir ikke langt unna en sim vil jeg si. Eller så er det vel Dirt Rally i den sjangeren. Av andre spill. Asetto Corsa, iRacing, rFactor, Project Cars, Forza-serien, F1 2016. Det finnes helt klart spill å velge i Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 8. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2018 Hmm... hva med litt Rally? Er det noen som spiller Richard Burns Rally enda tro? Med mods altså? Det er gratis i alle fall, vanvittig bra spill, blir ikke langt unna en sim vil jeg si. Eller så er det vel Dirt Rally i den sjangeren. Av andre spill. Asetto Corsa, iRacing, rFactor, Project Cars, Forza-serien, F1 2016. Det finnes helt klart spill å velge i Takk for tips, har til nå bare spilt rally 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå