Gå til innhold

I-boook skjerm i bakken "PÄNG" Kaputski...

rytmisk

Anbefalte innlegg

Ja ja - min kjärestes kjäre ibook gikk i bakken for tredje gang - og så gikk det litt tid og så ble bildet flimrete för det ble svart.... Er det noen som vet om man kan få kjöpt ny skjerm og fikse det selv? Vi snakket med en tekniker her på musikhögskolan (sverige, men jeg er norsk som dere kanskje ser) sa at det ville koste like mye å få byta skjermen som å kjöpe ny maskin... Höres ikke så hyggelig ut i disse juletider. Har noen noen erfaringer eller tanker å dele?

Med venlig hilsen

Ketil Thorgersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en bror som nettopp opplevde problemer med skjermen på sin iBook. Maskinen var riktignok mindre enn et år gammel og han hadde ikke mistet den i bakken. Apple fikset den i alle fall vederlagtsfritt ved å bytte ut skjermen på sitt serviceverksted i Oslo... (Med andre ord, bør det jo være rimeligere å bytte ut skjermen). Så spørs det jo hvor gammel maskinen er og om du er interessert i å invistere de nødvendige kronene for å holde liv i den...

Endret av NickFalk
Lenke til kommentar

Hvis du skal prøve å få det gjort på garanti så ihverfall ikke si at den falt i bakken, da får du garantert ikke noe garanti. Jeg vet ikke hvor om den er så gammel at det er uaktuelt. Å skifte ut deler på bæbare generelt er nok ikke like lett som på vanlige datamaskiner hvis du får takk i deler...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Plutselig virket den igjen... Og så fikk den striper og farger og så svart. Litt dunking på kassen så ble det litt liv igjen. Her er det dårlig kontakt en plass tenker jeg nok ja. Fram med multimeter...

Takk for hjelp!

Ketil

Lenke til kommentar

Hvis det dreier seg om den "nye" hvite iBooken, så har disse hatt problemer med hovedkortene. Vises det veldig godt på maskinen at den har vært en tur i golvet, eller? Anbefaler en liten titt på forumet hos Macrumors.com. Der er det mange som har hatt problemer med at maskinene bare "dør".

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...