Gå til innhold

PlayerUnknown Battlegrounds

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt ny PC og støtt på et problem iforhold til PUBG. Når PUGB er åpen, og jeg alt+tabber så slutter lyd og fungere i ny og ne, samt musepeker hakker fremover/bortover skjermen.

Ifølge et program kalt "CAM" så kjører også GPUen på 99 til 100% i load (antar det betyr i praksis at man bruker 100% av grafikkortet på det gitte tidspunktet). Jeg opplever 100% load fra startmenyen, og inni gamet. 

Spillet kjører forøvrig forholdvis smooth ellers.

Jeg har oppdatert driverene via Nvidia Experience, og det er en GPU 1060 6gb. 
Spørsmålet mitt er vel egt om det er spillet som er problemet, eller at grafikkortet er for "dårlig" eller om det er noe gale med grafikkortet som jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt ny PC og støtt på et problem iforhold til PUBG. Når PUGB er åpen, og jeg alt+tabber så slutter lyd og fungere i ny og ne, samt musepeker hakker fremover/bortover skjermen.

Ifølge et program kalt "CAM" så kjører også GPUen på 99 til 100% i load (antar det betyr i praksis at man bruker 100% av grafikkortet på det gitte tidspunktet). Jeg opplever 100% load fra startmenyen, og inni gamet. 

Spørsmålet mitt er vel egt om det er spillet som er problemet, eller at grafikkortet er for "dårlig" eller om det er noe gale med grafikkortet som jeg har.

pc specs? dette er veldig typisk dersom cpu load er 100%

Lenke til kommentar

pc specs? dette er veldig typisk dersom cpu load er 100%

Ikke CPU load, GPU load 100%

Har forøvrig :

I7 8700K

M.2 SSD fra Samsung EVO serien hvor spillet ligger

16GB RAM (3000mhz, husker ikke latencyen)

og et Asus motherboard 370-E gaming

(550w i strømforsyning)

Lenke til kommentar

Slett Nvidia experience tullet. 

Det er bare tull! 

Fair enough, men det er ikke der problemet ligger ettersom jeg lastet ned programmet etter at problemet oppstod for å få pcen til å funke bedre. Skal sies at updatsa igjennom Nvidia Experience har hjulpet litt, men ikke i nærheten av det jeg finner akseptabelt 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

At skjermkortet ditt kjører på 100% under load er ikke et problem. Er det ikke det man er ute etter? Hadde vært bra bortkastede penger hvis man kjøpte nytt skjermkort til 3000,- for så å oppleve at man bare fikk 75% utbytte av pengene sine.

Nei, maskinen din er mer en god nok til å kjøre PUBG. Det er heller PUBG som er laget på en helt forferdelig optimalisert versjon av Unreal Engine 4 (samme som Ark). Så jeg hadde nok heller holdt en finger på at det er spillet sin feil. PUBG har også lenge blitt anklaget for å ha dårlig støtte for 1060, 1070 og 1080. Har selv et 1070, og det tok flere mnd fra jeg kjøpte spillet, til jeg kunne kjøre det på nogenlunde okei settings. Og fortsatt kjører det dårlig på min maskin.

Hvis du tester ut andre spill av lik årgang (altså nyere spill) og ser om de kjører fint eller ikke. Jeg vedder på at de vil fungere helt utmerket, og at det faktisk er PUBG som er synderen her.

Lenke til kommentar

Jeg opplever faktisk at PUBG kjører bedre på ett gtx970 enn på ett gtx 1070 her i heimen, mens resten av specsene er helt like. Trodde først at skjermkortet jeg fikk var defekt eller dårlig, men det er kun i PUBG og H1Z1 jeg får det problemet. 

Så her er nok spillet i seg selv synderen. 

Lenke til kommentar

CPU og GPU forsøker å vise så mange fps som mulig. 100 % GPU-bruk innebærer at grafikkortet gir så mange fps det kan. Mindre enn 100 % tilsier normalt at grafikkortet ikke jobber under optimale forhold, typisk fordi prosessoren ikke klarer å henge meg. CPU klarer ikke å håbdtere oppgavene grafikkortet gir den.

Problemet med lyd ved tab-out høres ut som et software-problem. Antakelig skyldes det en bug i spillet.

Lenke til kommentar

CPU og GPU forsøker å vise så mange fps som mulig. 100 % GPU-bruk innebærer at grafikkortet gir så mange fps det kan. Mindre enn 100 % tilsier normalt at grafikkortet ikke jobber under optimale forhold, typisk fordi prosessoren ikke klarer å henge meg. CPU klarer ikke å håbdtere oppgavene grafikkortet gir den.

Problemet med lyd ved tab-out høres ut som et software-problem. Antakelig skyldes det en bug i spillet.

Kontaktet NVIDIA og de mener det er noe gale med mitt grafikkort så det blir tilsendt Komplett nå snart :) Takk for hjelp

Lenke til kommentar

Jeg opplever faktisk at PUBG kjører bedre på ett gtx970 enn på ett gtx 1070 her i heimen, mens resten av specsene er helt like. Trodde først at skjermkortet jeg fikk var defekt eller dårlig, men det er kun i PUBG og H1Z1 jeg får det problemet. 

Så her er nok spillet i seg selv synderen. 

Bare synes det var pussig siden 1080 kortet hadde 60% load eller noe når det ble testet. Ikke i dette setupet vel å merke

Lenke til kommentar

Helt vanlig med 100% load i PUBG på et slikt kort.

Mitt 1080Ti Strix OC kjører på full load og sliter med å dra spillet.

Cirka 70-100 fps, 3440x1440 high-ultra. 

Det som derimot er rart er vel at lyden og bilde slutter å funke (altså at bilde på sett og vis fryser litt til) når spill som PUBG loades opp, eller et League of Legends game starter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...