morgan_kane Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Hei Prøver meg på 3.8GHz stock kjøler, men jeg sliter med høg ping i CS GO. Jeg har kjørt Volten på 1.275-1.35 og det virker som det er stabilt. Men når jeg spiller CS GO får jeg høye pingspikes. Problemet kom først etter at jeg overklokket skjermkortet i tillegg. Jeg trodde det var skjermkortet som overopphetet trådløskortet. Men jeg resettet skjermkortet sin OC og samme problem kom. Men det ser ut som jeg kan kjøre på 3.7Ghz stabilt uten ping problemer. Noen som har tips? MSI B350 PC Mate, Socket-AM4 (1 stk) EVGA GQ 650W Hybrid Modular 80+ PSU (1 stk) Fractal Design Focus G Red Mid Tower (1 stk) AMD Ryzen 5 1600 Prosessor (1 stk) Crucial MX500 500GB 2,5'' SSD (1 stk) ASUS PCE-AC56 AC1300 Trådløs Adapter (1 stk) Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB* (1 stk) GTX 780 3GB EDIT: CPU temp er ikke over 65 grader, og GPU temp er 40-55 grader i CS GO. Endret 3. mars 2018 av morgan_kane Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Sjekk ut drivere til nettverkskort.(produsent) Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Prøv å bruke tracert komando i CMD. om du har høy ping på punkt 1 dvs. imellom pc og router er det trolig driver, varmgang eller lignende. eventuelt stor trafikk på router om f.eks du deler den.CMD finner du ved å skrive CMD i windows søkefelt.Komando brukes enten mot IP eller URLf.ekstracert ip-adresse til serverellerTracert server url Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Merkelig. Dette skjer både med 2,4ghz og 5hz wifi? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Sjekk ut drivere til nettverkskort.(produsent) Ja, installerte nyeste drivere. Samme problem Prøv å bruke tracert komando i CMD. om du har høy ping på punkt 1 dvs. imellom pc og router er det trolig driver, varmgang eller lignende. eventuelt stor trafikk på router om f.eks du deler den. CMD finner du ved å skrive CMD i windows søkefelt. Komando brukes enten mot IP eller URL f.eks tracert ip-adresse til server eller Tracert server url Det virker som om problemet kun er relatert til CS GO. Jeg testet nettlinjen påm nettfart.no og der hadde ejg 20 i ping. Merkelig. Dette skjer både med 2,4ghz og 5hz wifi? Jepp... Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) Ping spikes blir ikke plukket opp av en speedtest. Du må skrive "ping -n 100 vg.no" i cmd så pinger den 100 ganger. Deretter leser du av maximum og snittet Viss det kun skjer med CS GO ville jeg prøvd å reinstallere det. Du kan også prøve en wifi usb dongle til 150 kr. Endret 4. mars 2018 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 (endret) Det er veldig lite sansynlig at ping-spikes vil ha noe med overklokking å gjøre. Dette er nesten helt sikkert et nettverksproblem. Bare fordi et problem oppstod omtrent når du overklokket så betyr det ikke at det er et causalt forhold mellom de to. Det du trenger å gjøre er i første omgang å logge pingtidene dine. Gjerne både til CS:GO serveren + en kjennt server her i norge slik som uio.no for eksempel som jeg ofte bruker. Jeg vil gjerne annbefale at du tar en tredje test som bare tester wifien (men ikke selve internet). Får du feil på denne også så kan vi konkludere at feilen ligger på wifi, og det ville jo vært veldig nyttig info Det er såpass enkelt at du bare åpner 3 cmd vindu og skriver: ping uio.no -T -L 1000 > pingtiluio.txt (ja, det er normalt at det ikke skal se noe synlig på skjermen når du trykker enter, for alt som skulle dukke opp på skjermen har vi jo nå sendt inn i tekstfilen. Hvis det ikke står noen feilmelding når du trykker enter så fungerer det. Ikke lukk vinduet. La det stå åpent til du synes du har nok data) og i det andre: ping ipadressentilCS:GOserveren -T -L > pingtilcsgo.txt (ipen må du nesten finne ut av selv - gå google litt) og tredje: ping ipadressentilruteren din -T -L > pingtilruter.txt (normalt er "gateway" i "ipconfig" kommandoen ruteren din - si i fra om trenger hjelp på dette punktet). Dette vil logge pingen din til tekstfil slik at du kan kjøre testene i timesvis og gå gjennom resultatene senere. Det bruker også store pakker som er mer følsomme for små feil i nettverket enn normal trafikk, så evt. problemer burde vise bra. Spill gjerne mens testingen pågår - så kan du finne ut hvordan feilen "så ut" når den oppstod i loggen. Copypaste det gjerne til oss. Når wifi er innblandet så er det ofte en hyppig kilde til ustabilitet i min erfaring, men vi får se hva loggene dine sier. -Stigma Endret 17. mars 2018 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå