Harry_Kane Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Hei, Får ikke mikrofon på stasjonær pc til å virke(Windows 10). Head-settet er sjekket på en annen pc, så det antar jeg er i orden. Det finnes flere innganger bak på pc'n, men det er vel den med rød ring rundt som er riktig. Ingen andre innganger fører til at mikrofon virker, det står at den ikke er koplet til. Jeg har lagt ved skjermbilder som viser at høyttalere virker, men får beskjed om at mikrofon som sagt ikke er koplet til. Hvordan feilsøker jeg videre..? Edit: Dette ble i feil forum... Endret 3. mars 2018 av Harry_Kane Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Du skal på rosa inngang ja. Det kan jo være porten er død? Har du riksa litt på pluggen for å se om du får kontakt? Har du forsøkt drivere fra både produsenten av hovedkortet og fra realtek? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Hvilken «stasjonær» pc. Og hvilket «headsett». Du må spesifisere merke , modell, modell nummer . Lenke til kommentar
Harry_Kane Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Hei, Hvor finner jeg info om hovedkortet? (Jeg hjelper min stesønn, og er ingen pc-ekspert). Lenke til kommentar
Harry_Kane Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Hei igjen, Headsett: HyperX Cloud PC: MSi Nightblade MIB (https://www.komplett.no/product/912416#) Lenke til kommentar
Harry_Kane Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Modellnr kommer etterhvert. Endret 3. mars 2018 av Harry_Kane Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 MSI ja .. Står vel MIC på inngangen da. Av en eller annen grunn skal de ikke bruke standard farger. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Gå til C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA med windows utforsker og start (som administrator) RtkNGUI64.exe = HD Realtek audio control panel. Der skal du kunne definere pånytt hvilken mic input/konfigurasjon. Håper det er separate hodesett 3.5 jack og mic jack på hodesett. Ikke en 4 polet alt i en jack for det støttes etter hva jeg kan se ikke av MSI Nightblade realtek lydkortet som ligger på dens hovedkort. Kyrre ! Det er mic / headsett connectors både bak og foran. Endret 3. mars 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Bruker du et sånt foran PCen (mellom PC og hodesett) ? Eller får du to minijack (mic / hodesett) fra headsettet deres. (det er mange hodesett som heter Hyperx Cloud XXX) https://www.123elektronikk.no/minijack-splitter/minijack-headset-adapter-han-hq.asp?utm_source=Merchant123E&utm_medium=cpc&utm_campaign=15&gclid=CjwKCAiArOnUBRBJEiwAX0rG_UluuP0NUUisH_yynNNKnXoasmNfpvZrWCCzEv-0lOnwt9KphlW0zRoCMfEQAvD_BwE Endret 3. mars 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
El burro Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Har du sjekket at knappen som muter mikrofonen ikke er på?. Jeg har samme headsettet selv og hadde problem med denne knappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå