HolyMountain Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Noen som har erfaring med SAGEMCOM eller CISCO Routerne til GET, pros/cons ? Jeg vil slå av WiFi, har lest dette gjøres enkelt via Web UI Kan man gjøre det samme med brigde mode i Web UI? eller må man ta en telefon til GET, eller tillater de ikke det? Har vært meget fornøyd med mitt gamle EPC3010 modem, men det støtter ikke den nye økte hastigheten jeg har fått Takker for svar Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Har vært meget fornøyd med mitt gamle EPC3010 modem, men det støtter ikke den nye økte hastigheten jeg har fått Hva slags hastighet? EuroDOCSIS Eight (8) bonded downstream channels with data rates in excess of 440 Mbps Four (4) bonded upstream channels with data rates in excess of 120 Mbps Nå er vel dette teoretisk makshastighet. Rene modem er best ja. Lenke til kommentar
dexter82 Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Byttet akkuratt samme modem i dag til dette trådløse for å få den nye hastigheten. Jeg deaktiverte WIFI, DHCP og aktiverte BRIDGE mode for å få ekstern IP til min egen trådløse router. Dette fungerte, men merket hastigheten gikk betraktelig ned. Fra 340 Mbps til 210 Mbps Usikker på om det har noe å si, får vente å se litt. Si fra hva du finner ut. Lenke til kommentar
dexter82 Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) Etter litt frem å tilbake fikk jeg endelig riktig hastighet: - Resatt modem via reset knappen bakpå (20 sek) ettersom det kom en GET firmware update som endra utseende på admin grensesnitt. - Logget på via kabel direkte fra pc til modem og gikk inn på http://192.168.0.1 og satt denne til bridge mode. - Etter denne brukte sånn 5-6 min så var den klar og fikk ip direkte til pc, jeg fikk nå 350 Mbps i speedtest. - Releasa ip via cmd og koblet fra og koblet til routeren, testet med speedtest, fikk bare 210 Mbps. - Leste på nett at man burde resette routeren til fabrikk oppsett (Asus RT-AS68U) - Etter jeg gjorde dette fikk jeg 350 Mbps også via routeren. - Satte så opp routeren med riktig config. NB: Mistenker at Cisco modemet ville taklet bedre hastighet om jeg bare hadde re-satt routeren. All good! Endret 4. mars 2018 av dexter82 Lenke til kommentar
HolyMountain Skrevet 5. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2018 (endret) Dette var gode nyheter Dexter, da er det vel bare å bestille Router Er det en Cisco eller Sagemcom router du har satt i Bridge? Endret 5. mars 2018 av HolyMountain Lenke til kommentar
dexter82 Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Dette var gode nyheter Dexter, da er det vel bare å bestille Router Er det en Cisco eller Sagemcom router du har satt i Bridge? Sagemcom Lenke til kommentar
bjoernf Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 (endret) Etter litt frem å tilbake fikk jeg endelig riktig hastighet: - Resatt modem via reset knappen bakpå (20 sek) ettersom det kom en GET firmware update som endra utseende på admin grensesnitt. - Logget på via kabel direkte fra pc til modem og gikk inn på http://192.168.0.1 og satt denne til bridge mode. - Etter denne brukte sånn 5-6 min så var den klar og fikk ip direkte til pc, jeg fikk nå 350 Mbps i speedtest. - Releasa ip via cmd og koblet fra og koblet til routeren, testet med speedtest, fikk bare 210 Mbps. - Leste på nett at man burde resette routeren til fabrikk oppsett (Asus RT-AS68U) - Etter jeg gjorde dette fikk jeg 350 Mbps også via routeren. - Satte så opp routeren med riktig config. NB: Mistenker at Cisco modemet ville taklet bedre hastighet om jeg bare hadde re-satt routeren. All good! Prøvde dette i går kveld, men fikk det ikke til å virke, kan det ha noe å si hvilke av LAN-portene du bruker videre til trådløs ruter, når SagemCom-modemet står i bridge mode? Jeg brukte port 4, og tenkte egentlig ikke på å teste de andre (dvs. port 1...) Kjører et mesh-oppsett med to stk. Ubiquiti AmpliFi HD. Endret 19. mars 2018 av bjoernf Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 (endret) Lan port 1 bruker jeg i Bridge mode. Sagemcom til ac68 asus routeren og fra ac68 til Cisco 24p switch , ingen problem med hastigheten av 260 jeg betaler for får jeg 240-250 pga dårlig signal Endret 19. mars 2018 av Mr Pepe 1 Lenke til kommentar
bayerische Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 (endret) Styrer på med det samme som dere. Eneste er at jeg har AC66U istedenfor. Sliter med at når jeg setter modemet i bridgemodus, kutter den helt ut nettverket. Da fungerer det verken med kabel eller trådløst via hverken ASUS routeren eller gjennom modem/routeren. Noen tips? Kommer meg heller ikke innpå 192.168.0.1 etter jeg har gjort endringen > Jøss, var visst bare å skru av og på modemet nok ganger så funka det på mystifistisk vis Endret 21. august 2018 av ljosnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå