356speedster Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Er mektig lei av støynivået til Northbrigde kjølen på Abit NF7-S V2.0 Har noen testet å kjøle denne med passiv kjøler slik som f.eks Zalman chipsetkjøler NB! HK brukes til overklokking. Har også brent meg på Southbrigd'en så den trenger også kjøling. Jeg kunne tenke meg å lime på samme kjøleren der. Noen som vet om den passer? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Passer sikkert, har du ikke huller rundt kan du bare bruke tremisk lim(og det går an å få de av igjen ja! bare til å "brekke" litt så kommer det) Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jo da, den passer på NB. På SB må du kjøpe termisk lim. Men husk at du absolutt ikke vil få bedre overklokkingsegenskaper ved å putte en ribbe på NB, du kommer mye lengre med stock vifta! Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har fjernet vifta og satt på den gamle, gullfargete versjonen fra zalman, funker fett på 215 MHz buss hvert fall, ikke prøvd høyere. Har ikke kjøleribbe på den andre Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 tror ikke jeg ville brukt passiv kjøling til klokking... Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har nettop den Nb-kjøleren på mitt NF7-S og det fungerer, men så er RAm'en min for dårlig til å kunne overklokke noe særlig uansett. En ting er sikkert, den originale kjøleren var noe dritt! Den Begynte å lage en ulyd etter et par måneder og det hjalp ikke akkurat på det allerede høye støynivået fra viften. Når jeg tok av kjøleren så jeg at det var et tykt lag med kjølepasta under, og bare ca 1 kvadratcm av kjølerenvar i kontakt med NB. Zalman kjøleren har god kontakt med NB. Jeg bruker Zalman ZM80C-HP heatpipe-kjøler på mitt Radeon 9700 PRO uten at de er i veien for hverandre hvis du lurer på det (et spørsmål som dukker opp stadig vekk ). Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 hadde heller gått for den northpole kjølepakken eller hva den heter Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg hadde gått for Zalman, ikke Northpole. Se her. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Leste en test hvor ZMNB47 var bedre enn orginalen. Har brukt både denne og forige modell og begge fungerer helt greit også ved moderat overklokking. Nå har jeg satt på en gammel socket7-kjøler. Lagde en ekstra knekk på festebøylen, rettet ut festekrokene og skrudde den fast med tynne maskinskruer i festehullene på hovedkortet. Men en viktig ting er å sjekke om NB er plan. På mitt NF7 var chipen helt banan. Hjelper ikke med monsterkjøler om den ikke får skikkelig kontakt. Og ekstra med pasta for å fóre opp er IKKE noen god løsning. Kan fort gjøre ting enda værre. Tok en tørrsliping med 180 smergelpapir, avslutta med 600 og la et tynt lag AS3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå