Eirik Helland Urke / TU Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Denne dronen har en helt spesiell konstruksjon.Tar av som et helikopter, flyr som et fly 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Flott og nyttig.... Men jeg grøsser når jeg tenker (politisk) overvåking. / Norge driver med ulovlig overvåking og deltar i USAs dronedrap i land som Somalia, Pakistan og Yemen, terrordrap som har pågått siden Bush var president og som har drept mange tusen mennesker, mer eller mindre blindt. Nå vet vi også hvorfor norske regjeringer fra Stoltenberg til Solberg ikke har vært villige til å fordømme terroren og hvorfor norske medier, NATO-mediene, ikke har omtalt NATOs drapslister, som rommer nettopp tusenvis av navn. Grunnloven og satellittetterretning Endret 4. mars 2018 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Slakk artikkel. Kanskje TU framover bare kan la salgs & markedsavdelingene hos kundene logge inn selv, direkte inn i CMS'n for å publisere salgs & markedskampanjer? Hvorfor gå via journalisten når denne uansett bare kjører cut n paste? Endret 3. mars 2018 av bojangles 3 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Flott og nyttig.... Men jeg grøsser når jeg tenker (politisk) overvåking. / Norge driver med ulovlig overvåking og deltar i USAs dronedrap i land som Somalia, Pakistan og Yemen, terrordrap som har pågått siden Bush var president og som har drept mange tusen mennesker, mer eller mindre blindt. Nå vet vi også hvorfor norske regjeringer fra Stoltenberg til Solberg ikke har vært villige til å fordømme terroren og hvorfor norske medier, NATO-mediene, ikke har omtalt NATOs drapslister, som rommer nettopp tusenvis av navn. Grunnloven og satellittetterretning Så dette VET du basert på NRK s artikler og spekulasjoner? 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Flott og nyttig.... Men jeg grøsser når jeg tenker (politisk) overvåking. / Norge driver med ulovlig overvåking og deltar i USAs dronedrap i land som Somalia, Pakistan og Yemen, terrordrap som har pågått siden Bush var president og som har drept mange tusen mennesker, mer eller mindre blindt. Nå vet vi også hvorfor norske regjeringer fra Stoltenberg til Solberg ikke har vært villige til å fordømme terroren og hvorfor norske medier, NATO-mediene, ikke har omtalt NATOs drapslister, som rommer nettopp tusenvis av navn. Grunnloven og satellittetterretning Så dette VET du basert på NRK s artikler og spekulasjoner? Jeg antar, ja. I denne galskapen av krigslyst. Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 det er ett av verdens eldste flydesign... Tyskerne var offisielt først ute med dette designet http://discaircraft.greyfalcon.us/picturesb/sack77.jpg https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-6feb4a1c1fc259a6b500c64775d7e456-c 2 Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 "Dette kan blant annet gi grunnlaget for omfattende og høyoppløste 3D-bilder, med en rekke ulike bruksområder." Dette designet har ingenting å si for høyoppløste bilder. Foto-optikk og Aero-dynamikk er to helt forskjellige teknologier... 1 Lenke til kommentar
Eirik Helland Urke / TU Skrevet 5. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2018 Slakk artikkel. Kanskje TU framover bare kan la salgs & markedsavdelingene hos kundene logge inn selv, direkte inn i CMS'n for å publisere salgs & markedskampanjer? Hvorfor gå via journalisten når denne uansett bare kjører cut n paste? Hei, Både Reuters som har produsert videoen og TU har gjort redaksjonelle valg på fritt grunnlag her, og vi tenker at det i utgangspunktet er interessant å gi innblikk i ulike teknologier og innfallsvinkler til dagens utfordringer. Andre artikler og videoer vil vise andre løsninger, også mer i dybden enn dette korte videoinnslaget. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Dette er enda et interessant eksempel på elfly som tar av vertikalt og går over til horisontal flygning. Med elmotorer kan en ha mye bedre styring på effekt enn gassturbiner, noe som er viktig ved overgangen fra vertikal til horisontal flukt. Det er videre enkelt å ha mye ekstra effekt (redundans) fordi elmotorene kan være både små (mange) og har høy ytelse per vekt (tilsvarende gassturbiner). Fly med vinger er mer effektive enn helikoptre (droner) og med tunge batterier er det om å gjøre å bruke så lite energi som mulig. Sjekket ganske røft at et Eurocopter Super Puma (24 passasjerer) bruker ca 1,2 liter per passasjermil, mens et enmotor turbopropfly som Cessna Caravan (9-11 passasjerer) bruker 0,58 liter per passasjermil. Tenker meg at slike elfly settes inn på korte distanser som fra flyplasser og inn til byer til å begynne med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå