AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Hei. Er det noen som har erfaring med bruk av næringsdrikker og diett fra fitform? Har hørt mye bra om produktene, men ønsker vite mer om erfaringer? Noen som har prøvd? Jeg ønsker å gå ned i vekt med diett, med noe som faktisk gir resultater og er enkel og forholde seg til.. Anonymous poster hash: 12cc3...4e3 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Er dette skjult reklame? Å gå ned i vekt ved å erstatte måltid med drikke er en veldig dårlig idé. Første regel om du skal ned i vekt er å eliminere alle flytende kalorier ettersom disse ikke metter. Registrerer også at mange tror knekkebrød er slankemat. Feil. Skal du ned i vekt må du spise mindre enn du trenger. Hvordan gjør du dette enklest mulig? Ved å spise mat som metter mye i forhold til kalorier. For eksempel kjøtt og grønnsaker. De fleste grønnsaker kan du spise store mengder av og fortsatt vil antall kalorier være forholdsvis lavt. 2 Lenke til kommentar
Hansen321 Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Er dette skjult reklame? Å gå ned i vekt ved å erstatte måltid med drikke er en veldig dårlig idé. Første regel om du skal ned i vekt er å eliminere alle flytende kalorier ettersom disse ikke metter. Registrerer også at mange tror knekkebrød er slankemat. Feil. Skal du ned i vekt må du spise mindre enn du trenger. Hvordan gjør du dette enklest mulig? Ved å spise mat som metter mye i forhold til kalorier. For eksempel kjøtt og grønnsaker. De fleste grønnsaker kan du spise store mengder av og fortsatt vil antall kalorier være forholdsvis lavt. Endret 3. mars 2018 av Hansen321 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Skjult reklame? Nei? jeg vurderer om jeg skal kjøpe produktene, om de faktisk hjelper noe i det hele tatt. Har hørt mye bra om dette, men ønsker mer informasjon om erfaringer fra folk som har brukt det før jeg bestemmer meg.. Tror ikke det er noe erstatning av mat med drikke i den dietten? Er det? Men hvordan finner jeg ut hvor mye jeg trenger da? Anonymous poster hash: 12cc3...4e3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Alder + høyde + kjønn + vekt + aktivitetsnivå + idealvekt = kcal grensene dineHer har du en pekepinne:http://www.calculator.net/calorie-calculator.html Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Dietter er bare vas, de fleste oppnår en vektreduksjon på kort sikt, så er dietten over og man går tilbake til de samme gamle vanene.Eneste som fungerer er en livsstilsendring livet ut. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Alder + høyde + kjønn + vekt + aktivitetsnivå + idealvekt = kcal grensene dine Her har du en pekepinne: http://www.calculator.net/calorie-calculator.html Ok, takk Skal se på det. Anonymous poster hash: 12cc3...4e3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Dietter er bare vas, de fleste oppnår en vektreduksjon på kort sikt, så er dietten over og man går tilbake til de samme gamle vanene. Eneste som fungerer er en livsstilsendring livet ut. Alle har vel forskjellige meninger om dietter, og hvordan det fungerer i praksis. Men en diett er vel en livsstilsendring det også mener jeg? Men problemet er vel å finne en diett som passer, og som er lett å forholde seg til over lenger tid.. Anonymous poster hash: 12cc3...4e3 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Ingen erfaring med fitform, men utgangspunktet er at næringsdrikker bare vil øke vekta di om du ikke samtidig begrenser matinntaket mer en du øker næringsdrikken. Det enkleste vil være å spise mer grønnsaker og lavkalorimat, samt ikke drikke kalorier. Aller helst tracke kalorier dersom du er dedikert nok. Men vær obs på at veldig mange ikke er disiplinerte nok til det. Men det VIL virke. Endret 3. mars 2018 av Evelen! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 "Diett er et begrep i kosthold og ernæring. Det kan defineres på flere måter: Diett er normativ oppskrift, til forskjell fra kosthold, som er en deskriptiv beskrivelse. Diett er for syke (med den hensikt at de skal bli friske), mens kosthold er for friske. Diett er midlertidig, i motsetning til kosthold, som er en normalsituasjon."Derfor livsstilsendring har mer for seg i det lange løp. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Å daglig sulte seg bittelitt kan funke like godt. Det virker ihvertfall. Om du i tillegg sprer det over svært lang tid, så får du både resultater og at det ikke ender opp med å bli en helseskadelig greie. Det er ihvertfall mye sunnere enn slike humbug slankedietter som selges. Du sparer også noen få kroner på mat. Det er ihvertfall logisk, at jo mindre mengde energi du tilfører din kropp, dessto mindre fedme er du i stand til å bygge opp. Løsningen ligger gjerne rett foran øynene på folk, men de innser det ikke for det. Også blir de lokket og lurt til å betale dyrt for slankedietter, som kanskje er helseskadelige. Anonymous poster hash: 2732a...cc3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Det åpenbare problemet med å drikke næringa er at det krever svært god oversikt over kcal og sterk disiplin, manglar du dette så er faren stor for at du ender opp med å drikke ein heil middag som desert. Dersom du har så god kontroll og ikkje har problem med å svelte, så treng du ikkje ferdige produkt, då klarer du å berre stoppe å ete før du blir mett. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 http://www.intuitiveeating.org/10-principles-of-intuitive-eating/ Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Har gått ned 9 kg siden nyttår kun ved å endre kosthold. Begynte litt drastisk i starten, men da gikk jeg fort ned også. Nå spiser jeg litt mer, men er veldig nøye med hva og hvor mye. Begrenser luksus, men er alltid nøye med mengden. Det er overspising som fører til overvekt. Spiser faktisk litt søtt hver dag, og går fremdeles ned i vekt. Det er mengden som teller. Og selvsagt kvaliteten på det man spiser. Denne artikkelen hadde en positiv effekt på meg: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2014/12/17/214070/fettet-du-gar-ned-forsvinner-ut-med-pusten Jeg visste ikke hvordan kroppen kvittet (kvatt?? ^^) seg med fett. I prinsippet gjelder altså bare å spise litt mindre enn energien du forbruker, ved dagligdagse gjøremål. Verre er det altså ikke. Man blir innbilt at man skal løpe verden rundt, klatre Mount Everest, og svømme rundt norskekysten bare for å være normal. Men det stemmer ikke. Som nevnt i tråden, jeg tok meg bryet til å skrive ned kostholdet mitt av ren interesse. Det hjelper med å holde disiplinen oppe med å spise til riktige tidspunkt. Det kommer ingenting godt ut av å sulte seg, og det er ikke nødvendig. Det ble nevnt at knekkebrød ikke er slankemat - det kan hende, men jeg tar meg et knekkebrød med ca 50 gram ost når jeg er småsulten. Vanlig gul/hvitost har ca 350 kalorier per 100 gram. Man kan ikke bare dytte i seg hva som helst og regne med at det går bra. 50 gram ost er 3 skiver, det spiser man fort opp! Man må lære seg å se på mat som næring for kroppen, ikke som en fest eller erstatning for kjedsomhet. Veier maten for moro skyld, men også litt for å bli god på å beregne mengde. Begynte å skrive litt ut i Februar. Et lite utdrag: 21.20000 - 0800: 8 timer søvn. 0830-0930: 1 time søvn.1030: 1 grovbrødskive med 1 egg stekt i (veldig lite) baconfett, ca 40 gram tunfisk i olje. Ca 50 gram stekt bacon.1115: 1 stor kopp te med 1.5 cl brunt sukker, 37 gram bountykake.1400: 1 knekkebrød med ca 50 gram ost.1725: Ca 250 gram hjemmelaget pizza.2000: 1 kopp te med 1.5 cl brunt sukker2245: 1 bit (ca 100 gram) pizza, 1 kopp varm sjokolade, 32 gram pulver i 1 pose, ca 129 kalorier22.20030 - 0830: 8 timer søvn1030: 1 knekkebrød med 33 gram ost, 38 gram bountykake, 1 kopp te med 1.5 cl brunt sukker.1430: 150 gram potet- og tomatfrittata og 50 gram stekt bacon.1745: 1 kopp te med 1.5 cl brunt sukker.1925: 250 gram skinkestek av bog, ca 20 gram svor.1950: 37 gram bountykake. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) Å daglig sulte seg bittelitt kan funke like godt. Det virker ihvertfall. Om du i tillegg sprer det over svært lang tid, så får du både resultater og at det ikke ender opp med å bli en helseskadelig greie. Det er ihvertfall mye sunnere enn slike humbug slankedietter som selges. Du sparer også noen få kroner på mat. Det er ihvertfall logisk, at jo mindre mengde energi du tilfører din kropp, dessto mindre fedme er du i stand til å bygge opp. Løsningen ligger gjerne rett foran øynene på folk, men de innser det ikke for det. Også blir de lokket og lurt til å betale dyrt for slankedietter, som kanskje er helseskadelige. Anonymous poster hash: 2732a...cc3 Det kalles å faste og har flere fordeler enn mulig vekttap. Er også mange forskjellige måter å gjøre det på, du har de som faster i 16 timer og spiser i løpet av 8 timer (deres såkalt spise-vindu), noen faster i 20 og spiser i 4, noen spiser i kun en, også har du de som faster i flere daaager og klarer det helt fint fordi de drikker vann og er obs på salt og mineraler. Er flust av måter å gjøre det på. Vi har ikke vondt av sult, sånn egentlig, og de aller fleste virker å ha glemt hva det faktisk er. Sult er ikke når du ikke fikk tid til frokost og valgte å droppe lunsjen, du SULTER ikke ved dette punktet fordi du har lyst til å hive deg over middagen når du kommer hjem. Er også bare tull at vi burde spise flere ganger daglig. Det eneste som teller er hvor mye energi du inntar vs hvor mye du bruker den dagen. Endret 4. mars 2018 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2018 Hadde nesten forventet å bli kalt for idiot når jeg foreslo sulting eller fasting som du liker å kalle det. Vi er alle forskjellige, og det er hvilke vaner og mentale innstilling vi går rundt med som er noen av bidragsyterne. Jeg har selv brukt omtrent et år på å gå ned en 6,7 (8,7) kg. + 2 kg, fordi jeg da tar hensyn til maksimalvekten som jeg noensinne har vært oppå. Jeg er kjempefornøyd, og kan nok bli der jeg er. Men om jeg strekker det en 2-3 kg til vil ikke ha noen negativ betydning. Men jeg ønsker ikke å nå ned på idealvekt. Og den er vel også svært forskjellig sånn individuellt. Jeg var deprimert for over 10 år siden, og opplevde å nå nedre normalgrense på 69 kg. Jeg fikk nesten panikk og trodde jeg var begynt å bli alvorlig underernært eller for tynn. Mitt motto siden denne opplevelsen vært at jeg ønsker å legge på meg, men i mange år så fikk jeg det ikke til. Dette sier litt om forutsetningene mine. Fra barnsben av så var foreldrene mine ikke så nøye på å sørge for å få meg inn til middag når jeg var ute å lekte. Etterhvert så døde mor, og ungdomstiden var utfordrende. Gikk mye i enten frossen pizza eller at ukedagene var ulike hvor far kom hjem sent eller på tiden (det avgjorde litt om det ble middag). Det formet meg jo. Så til dagens situasjon. Jeg er ikke i arbeid, og har ikke vært det på en god stund nå. Så døgnet vrir seg noe, sånn som det gjør for mange. Man er gjerne litt for sent oppe, og sover utpå dagen til det vanlige. Så jeg spiser veldig sen frokost, eller kan nesten vente til det blir middag før jeg spiser. Jeg har også blitt bevisst på middagsporsjoner. Så denne sovingen utpå pluss porsjonsstørrelse er nok det som gjør susen. Jeg spiser søtsaker da litt på dag og kveld, uten at jeg klarer å legge på meg av den grunn. Nå når jeg nærmer meg idealvekt (75 kg), så bør jeg kanskje legge om frokostlivsstilen min litt. Jeg spiser dessuten en kjedelig frokost bestående av en del bløtlagte frø og havregryn, uten sukker og kun med vann (melk rører jeg nesten ikke). Bor ikke alene, så får i meg greie sunne middager stort sett daglig. Anonymous poster hash: 2732a...cc3 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Kan legge til at jeg er også blant de som faster. Spiser sjeldent eller aldri noe før kl 11-12 på hverdager og ofte 12-14 i helger. Dette er også en effektiv måte å redusere kalorier på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå