Gå til innhold

Samsung UE65KS8005TXXE med white dots som samsung mener jeg må leve med (4mnd siden nytt panel)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte i 2016 (oktober) en ny TV. Samsung UE65KS8005TXXE. Grunnet at det oppstod lyse partier som strålte igjennom bildet i bunn (white dots kalles det?), så ble panelet byttet i november 2016. 

Jeg har nå fått samme problem, bare på sidene av skjemen i løpet av 4 mnd. Samsung har gitt beskjed til service team at dette må jeg leve med. Jeg har fått muntlig tilbakemelding på innsendt skjema og bilder. Har også et hvitt parti som vises på høyreside av sjermen litt inn mot mitten.

Hva mener dere jeg bør gjøre, hadde tven kostet kr 6000, så hadde det ikke vært så krise, men jeg mener produktet burde levere bedre i denne prisklassen. Panelet er jo bare 4 mnd.

Hva hadde dere gjort, håper noen kan gi meg noen tips? Forbrukerrådet er jo en måte og prøve seg på, men er det noen som har noen erfaringer?

Forventer at panelet blir gradvis dårligere, da jeg opplever at det har forverret seg noe. Men når tilogmed fruen reagerer på disse dottene, så er det ikke bra. Ja, jeg er nøye på ting :)

Beklager skrivefeil og dårlig setningsoppbygning, sliter med dysleksi.

mvh

Trygve

post-10058-0-32211400-1520053881_thumb.jpg

post-10058-0-26636100-1520053902_thumb.jpg

post-10058-0-26683900-1520242832_thumb.jpg

post-10058-0-08335000-1520242842_thumb.jpg

post-10058-0-10822500-1520242855_thumb.jpg

post-10058-0-07042100-1520242863_thumb.jpg

post-10058-0-75265200-1520242877_thumb.jpg

Endret av Amasonic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da hadde jeg snakket med Samsung igjen og sagt at om du ikke får det ordnet så går du til forbrukerrådet.

Svar ifra Samsung:

Hei Trygve,

Takk for at du kontaktet Samsung Support.

Beklager å høre at du ikke er fornøyd med produktet.

Framgangen som er gjort i bildekvalitet og da specielt bildets svarte har også ført til ujevnheter i lysstyrken blir klarere, spesielt hvis du har TV i et mørkt rom et mørkt bilde.

For å redusere dette fenomenet, anbefaler vi følgende bildeinnstillinger for beste bildekvalitet:

Bildemodus - Film (for å åpne TV-menyen ved å trykke på fjernkontrollens MENU-knappen og velg deretter: Bilde >Bildemodus Film )

Bakgrunnsbelysning - 4 (åpne TV-menyen ved å trykke på fjernkontrollens MENU-knappen og deretter velge: BildeBakgrunnslys 4 )

Lukk av spillingsmodus (åpne TV-menyen ved å trykke på fjernkontrollens MENU-knappen og velg: Innstillinger >Generelt Spillmodus Av )

Så all erfaring bildet forskjellige og har sine egne preferanser, anbefaler vi at du hvis det er nødvendig, endrer dynamisk kontrast, svarte og farge (disse kan finnes i menyen: Bilde Avanserte innstillinger )

Med vennlig hilsen / With kind regards

XXXXXXXX

Grunnen til at jeg kjøpte denne tven, er at jeg trenger 1000Nits og at Tven står i et lyst rom. Disse innstillingene er ikke en løsning på mitt tv problem. Dessuten ble det ikke så mye bedre, se vedlagt bilde i denne bildemodusen. Videre står ikke pris og kvalitet sammen, har skrevet dette til Samsung Norge.

Nederste hjørne til venstre på skjermen, så har limet gått opp på bakdekselet. Leste dette også var et problem. Venter spent på svar ifra Samsung. 

post-10058-0-93969600-1520250023_thumb.jpg

post-10058-0-70975600-1520250174_thumb.jpg

Endret av Amasonic
Lenke til kommentar

Samsung har vært veldig greie på panel-feil for min del; så ring dem og vær hyggelig når du klager :)

Aldri opplevd en TV fra samsung som går opp i liminga.

Snakket med Samsung, de skal sende ut en service tekniker. Dette grunnet at sjermen er gått opp i hjørnet. Han kunne ikke garantere at skjermen ville bli byttet, da mine lyspunkter kan være innenfor toleransene til en LCD skjerm :(

Jeg har aldri hatt en LCD skjerm som dette har oppstått på, og jeg har hatt mange.

Håper teknikkeren ser problemet, og utbedrer mitt panel.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva toleransekrav på en LCD skjerm er? Dvs, hva må en kunne levere med. Vet at det var noe noe med antall døde piksler etter hvor stor/oppløsning på tven du har.

Finner ikke dette på samsung sine hjemmesider.

Lenke til kommentar

Mener å huske at Samsung sier døde pixels er ok, men at hot-pixels ikke er ok (selv ikke 1). Og når kantlyset skinner gjennom så har vi passert 1 enkelt hot pixel. Så er rimelig sikker på at dette ikke er ok uansett hvordan de snur og vender på det (selv etter deres egne regler).

Lenke til kommentar

Mener å huske at Samsung sier døde pixels er ok, men at hot-pixels ikke er ok (selv ikke 1). Og når kantlyset skinner gjennom så har vi passert 1 enkelt hot pixel. Så er rimelig sikker på at dette ikke er ok uansett hvordan de snur og vender på det (selv etter deres egne regler).

Da har servicepersonen vært her. Han tok noen bilder, men virket ikke overrasket. Han sier at dette er noe jeg sannsynligvis må leve med, men han skal ta det opp med sjefen. Jeg forstod det slikt at han sa dette var et stort problem, spesielt etter panelbytte.

Han skulle gi meg en tilbakemelding på om dette blir utbedret. 

Trygve 

Lenke til kommentar

Samsung vil ikke utbedre min Tv, fikk vedlagt skjema i retur. Sendte melding at jeg ikke har problemer med topp og bunn, men på sidene.

Dårlig policy av Samsung. 

Trygve

Jeg bytta til LG, når jeg ble lei av Samsung sine løfter om Evolution Kitta dere's og er knallfornøyd med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung vil ikke utbedre min Tv, fikk vedlagt skjema i retur. Sendte melding at jeg ikke har problemer med topp og bunn, men på sidene.

Dårlig policy av Samsung. 

Trygve

Jeg bytta til LG, når jeg ble lei av Samsung sine løfter om Evolution Kitta dere's og er knallfornøyd med det.

Jeg fikk ekstremt bra oppfølging fra Samsung relatert 78" JS9505 og mørk 1cm bred stripe på skjermen. Så har ingenting å klage på her, men jeg hoppet også over til LG OLED.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...