Gå til innhold

Witcher 3 erfaringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig godt spill Witcher 3, kanskj det beste når det gjelder story, oppdrag og verdenen? Man er ikke så glad i sverdfekting (hele tiden). Hadde spillet bydd på en skikkelig bue/armbrøst så hadde det vært i klasse med de beste - for min del. Så det havner litt ned på listen.

Lenke til kommentar

Veldig godt spill Witcher 3, kanskj det beste når det gjelder story, oppdrag og verdenen? Man er ikke så glad i sverdfekting (hele tiden). Hadde spillet bydd på en skikkelig bue/armbrøst så hadde det vært i klasse med de beste - for min del. Så det havner litt ned på listen.

Men i alle dager... man bruker da ikke pil-og-bue som witcher.

Brygg noen potions og finn frem korrekt sverd. Get up close and personal.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Vel, man fikk jo tilgang til et armbrøst. Når jeg så det så tenkte jeg at dette spillet kommer jeg til å elske - men armbrøstet var jo ubrukelig. Liker å ha et gameplay som varierer, hvor man kan gå løs på fienden fra både avstand og nærme.

Lenke til kommentar

Enig i at en kunne latt være hele armbrøsten - noe meningsløst å innkludere den.

En witcher lever og dør ved sine sverd. De 'fødes' ved at barn tas/lures fra sine foreldre og gjennomgår en brutal (og ofte dødelig) transformasjon for å bli witchere. 

Har du først gjennomgått noe sånt, så driver du ikke og prikker fiendene med bue eller armbrøst fra distanse. Du trekker sverdet og bader i blod.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Armbrøsten brukte jeg bare til å oneshotte enemies under vann med. Ikke ellers. Men det går an å lage build som utnytter den også. Det er også et par armbrøster som inngår i witcher gear set som booster damage masse.

Man kan lage rene bombebuilds også, der du har skills som gir deg mulighet til å nesten spamme bomber uten å gå tom for energi eller bomber. Og rene magic builds der du buffer damage og alt mulig på runene dine. Kommer du langt nok ned i runetreet er det noen HEFTIGE runes. Men vanligvis bruker man jo ikke så mye skill points på runes. Det er liksom enten eller når du bygger deg selv. Blander du for mye blir du bare pinglete på alt.

Det er så mange ting som er mulig.

Ellers kan du lage builds som baserer seg på de forskjellige Witcher armor settene du etterhvert finner.

Du har et armorsett for hver combat type, fast (cat/feline school), medium (griffin school) og heavy (ursine school), basert rundt forskjellige Witcher skoler. Disse finner du som sidequests rundt i områdene og kan oppgraderes flere levels. Hvert sett buffer skills som passer til kamptypen, så for Feline armor blir det naturlig å levele fast attack skillene og utnytte 25% damage boosts på hver setdel, ursine blir det naturlig å levele heavy attacks og stamina boosts etc.

Jeg fokuserte stort sett kun på disse når jeg begynte å finne de. De er så mye bedre enn random armor deler. Lett å komme over disse sidequestene hvis du sjekker ut ? på kartet ofte. Så drar du bare rundt og finner alle delene rundt på kartet. Mener Hearts of Stone DLC gir enda et armorsett, Viper..også er det et par gratis DLC armor sett også.

Witcher gear settene er litt som Set Armors i Diablo 3. Jo flere deler du har på jo bedre effekter får du av det.

Får kjøpe en potion på diverse inns som resetter alle skill points for 1000 gold så du kan respecce når du vil egentlig.

Et anna morsomt tidsfordriv er å prøve å finne ingrediensene til alle de forskjellige oljene og potions og få maxa ut dem. Jo høyere level jo bedre effekt og mindre poisoning.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Den hora du får for 500kr hadde jeg ikke rørt med ildtang en gang..

On topic: The Witcher (1) har ikke eldret godt så det er veldig, veldig utdatert. Jeg prøvde meg noen timer med dette før jeg en gang i tiden skulle spille TW2. Ga opp rimelig kjapt.

The Witcher 2 derimot er et kjempespill. Det er ikke et open world rpg i samme stil som TW3, men har spennende story, sidequester og gameplay læll. Jeg ville værtfall vurdert å starte med dette. Men du behøver absolutt ikke gjøre det for å skjønne historien i neste spill.

Hmm. jeg har en litt annen opplevelse enn deg. Synes Witcher 1 er ett fantastisk spill, og jeg spilte gjennom det rett før relese av w3. W2 på sin side, ser fremdeles meget pent ut, men bortsett fra det, fant jeg det underlegent på alle andre måter.

Men er helt enig I alle her (untatt deg da Kims) på at Witcher 3 er helt fantastisk på alle måter. Jeg har lite tid til spill for tiden, tok meg 1 år med kontinuelig spilling (når jeg hadde tid) for å fullføre w3. 250 timer med DLC. Men jeg så på det som en tv serie. En dag hadde jeg tid til å se en episode, andre dager kunne jeg pløye meg gjennom en sesong.

Har begynt på en ny gjennomspilling nå. Hvor målet er ingen bruk av fast travel (bare når man bytter kart). 60 timer så langt og er fremedeles ikke reist til Skellige.

Lenke til kommentar

Blei fort hekta jeg også. Har nå 109 timer spilletid og er ikke engang ferdig med hovedstoryen. Ingen av dem to DLC'ene har jeg rørt enda engang. Et spill det er veldig lett å leve seg inn i, og jeg har ikke spilt noen av dem foregående heller. 

Jeg er en håpløs completionist så jeg "må" liksom fullføre så mye som mulig i et område før jeg går videre - og det er MYE i Witcher 3. Jeg fant en knapp i Options som het "Enemies scale to level" og da var det plutselig mye mer interessant å dra tilbake for å gjøre quests i low-level områder igjen. 

Lenke til kommentar

Blood and Wine bør du ta etter hovedhistorien siden det er endel spoilers der. Heart of Stone kan du gjøre når som helst, den er bare en veldig lang sidequest, og du får velge mellom 3 ganske kickass belønninger på slutten (ikke bare gold nei). Den bør du gjøre egentlig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har akkurat forlatt White Orchard. Fin grafikk der,likte særlig det på nettene når man ser trærne i skogen vaier i sterk vind.

Synes det hele er litt forvirrende enda. Ekstremt mye brygging av potions,oljer osv som trenger mye ingredienser som i mange andre rpg,men mest av alt mye å sette seg inn i angående skill point,Signs og våpen. Dette må være et stort og langt spill.

Lenke til kommentar

Det er det så absolutt også, det er veldig langt hvis du vil at det skal være langt. Husk å ta alle Potions Formulaes du kan, etterhvert som du har lyst til å gjøre en re-build av character så kan det være kjekt å ha alle de (Euphoria)

Og en ting til: IKKE kast eller selg Ekkimara Mutagen, den trenger man for å lage Ekkimara Decoction som er drit bra, og det er bare ett sted man kan få den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...