Gå til innhold

Witcher 3 erfaringer

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt en lang pause fra spilling (flere år) og har nå kjøpt en ps4 pro,og så langt spilt Wolfenstein,BF1 og Assassins creed origns.Likte best Assassin.

Lurer nå på å laste ned et nytt,og lurer litt på Witcher 3.

Men er det slik at om jeg kjøper 3ern at karakteren begynner på level noe og 30 og at wild Hunt er en fortsettelse ??

Lurer også på om hvordan grafikken er sammenlignet med f.eks Horizon zero Dawn ? Eller generelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har hatt en lang pause fra spilling (flere år) og har nå kjøpt en ps4 pro,og så langt spilt Wolfenstein,BF1 og Assassins creed origns.Likte best Assassin.

Lurer nå på å laste ned et nytt,og lurer litt på Witcher 3.

Men er det slik at om jeg kjøper 3ern at karakteren begynner på level noe og 30 og at wild Hunt er en fortsettelse ??

Lurer også på om hvordan grafikken er sammenlignet med f.eks Horizon zero Dawn ? Eller generelt?

Du trenger ikke å ha spilt de foregående Witcher spillene for å spille nr 3 (WH). Du starter på level 1 og spiller det som et normalt RPG.

Grafisk er det veldig bra, og i samme gate av kvalitet som HZD.

The Witcher 3 er blant de aller beste spillene etter min mening, og bør være et must å få med seg. Anbefales!

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Absolutt et fantastisk spill. Jeg har spilt helt gjennom det og brukte nesten 100 timer. Men det er sånn type "støvsuge kartene for sidequests og spørsmålstegn" spilling over lang tid. Jeg hadde ikke lyst å drive historien fremover hele tiden. W1 og 2 sliter med idiotisk kampsystem, det fikset W3 veldig bra. Trenger ikke å ha noen erfaring med serien fra før nei. Men det hjelper litt så man vet hva alle disse potions og elixirene kan brukes til som man kan crafte. Men i en vanlig Normal playthrough er ikke potions så viktig del av det uansett. Bruker bare oils på sverdet som passer med monstertypen for å få masse damage-buff stort sett.

Hearts of Stone og Blood & Wine er begge veldig gode expansions som kan gjøres når som helst. Jeg gjorde de når jeg begynte å føle meg ferdig med hovedhistorien. B&W er egentlig litt fortsettelse på hovedhistorien så man får noen spoilers, mens HoS er mere en lang sidequest som er i samme området som hovedspillet. B&W har en helt ny provins og flere nye crafting mekanikker,en slags klassisk fantasy-verden, ikke vits å begynne med den tidlig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ingenting i veien for å spille W3 uten å ha spilt de første, men du treffer på en del karakterer fra de første spillene og dersom de har spilt de 2 første, så kan du importere save-games fra de og dermed blir ting i W3 påvirket av valg du gjorde der. Mange av story-linene får en ekstra dimensjon om en kjenner de tidligere spillene.

Det er også veldig gode spill som holder seg rimelig godt, alderen tatt i betraktning.

Om du har lyst å grave deg ned i Witcher-universet så vil jeg anbefale deg å spille de 2 første først, men er du kun ute etter et utrolig bra spill som vil gi en kjempeopplevelse uten nødvendigvis å bry deg om lore og historikk, så er det helt kurant å bare gå for W3 med en gang.

Skal en først grave seg ned, så er bøkene som serien bygger på obligatoriske også - men ingenting i veien for å spille spillet først og lese dem etterpå om en føler for mer :)

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Absolutt et fantastisk spill. Jeg har spilt helt gjennom det og brukte nesten 100 timer. Men det er sånn type "støvsuge kartene for sidequests og spørsmålstegn" spilling over lang tid. Jeg hadde ikke lyst å drive historien fremover hele tiden. W1 og 2 sliter med idiotisk kampsystem, det fikset W3 veldig bra. Trenger ikke å ha noen erfaring med serien fra før nei. 

Jeg synes faktisk at kampsystemet var bedre i The Witcher 2. Kanskje derfor 3 ikke falt helt i smak hos meg.

Ga opp The Witcher 3 etter bare noen timer.

Lenke til kommentar

Absolutt et fantastisk spill. Jeg har spilt helt gjennom det og brukte nesten 100 timer. Men det er sånn type "støvsuge kartene for sidequests og spørsmålstegn" spilling over lang tid. Jeg hadde ikke lyst å drive historien fremover hele tiden. W1 og 2 sliter med idiotisk kampsystem, det fikset W3 veldig bra. Trenger ikke å ha noen erfaring med serien fra før nei. 

Jeg synes faktisk at kampsystemet var bedre i The Witcher 2. Kanskje derfor 3 ikke falt helt i smak hos meg.

Ga opp The Witcher 3 etter bare noen timer.

Jeg hadde også tenkt å gi opp etter et par timer fordi jeg ble drept så lett av lvl 4 og 5 drownere som dukket opp nær den første landsbyen White Orchard. Men jeg tok meg tida til å lære slåssinga litt bedre så var det null problem. Og når man kommer opp noen levels og får gode active skills som booster deg enda mere hjelper det mye.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Den hora du får for 500kr hadde jeg ikke rørt med ildtang en gang..

On topic: The Witcher (1) har ikke eldret godt så det er veldig, veldig utdatert. Jeg prøvde meg noen timer med dette før jeg en gang i tiden skulle spille TW2. Ga opp rimelig kjapt.

The Witcher 2 derimot er et kjempespill. Det er ikke et open world rpg i samme stil som TW3, men har spennende story, sidequester og gameplay læll. Jeg ville værtfall vurdert å starte med dette. Men du behøver absolutt ikke gjøre det for å skjønne historien i neste spill.

Lenke til kommentar

Da veit du ikke hva du har gått glipp av, Kims 

Gikk vel glipp av en 500 lapp som jeg istedenfor kunne ha brukt på kokain og horer :p

Ojda..du får vel 1 gram kokain for 400kr, den hora for en hundrelapp vil jeg helst ikke tenke på hvordan ser ut..og lukter :p

Lenke til kommentar

Da veit du ikke hva du har gått glipp av, Kims 

Gikk vel glipp av en 500 lapp som jeg istedenfor kunne ha brukt på kokain og horer :p

Ojda..du får vel 1 gram kokain for 400kr, den hora for en hundrelapp vil jeg helst ikke tenke på hvordan ser ut..og lukter :p

Om du blir tilbudt 1 gram kokain til 400,- er det kun såpemiddel og noen korn amfetamin om du er heldig du får av langeren din :p

Lenke til kommentar

Jeg er en enkel gutt fra landet og har ingen anelse om markedsprisen på hverken kokain eller disse damene dere snakker om.

Her klarer vi oss med himkok og hvem som nå måtte være til desperate nok når det nærmer seg stengetid på lokalet.

Muligens ikke så fancy, men prisen er det intet å si på.

Lenke til kommentar

Takker for mange tips.

Jeg kjøpte game of the year versjonen,så full pakke :)

Jeg spilte litt W1 på PC da det kom for ca 10 år siden,men husker ikke mye av det. I dag rundet jeg AC origins og som jeg har forstått det er kampsystemet ganske likt?

Jeg likte det i AC origins bedre enn tidligere AC.

Lenke til kommentar

Noen som tok mitt innlegg litt for særiøst :p

Kanskje vi kan prøve å holde oss sånn litt on topic igjen?

Jeg kan skjønne at mange synes The Witcher 3 er et fantastisk spill, men for min del var det ikke helt det store. 

Det kan sikkert ha litt med at interessen for SP har dabbet av.

Klarte 30 timer i Skyrim mot over 1000 timer i Oblivion før jeg ble lei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...