erikstein Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Noen som har lyst til å gi meg gode råd? :smile:. Jeg har aldri modda noe før...eneste som er gjort med kabinettet er at jeg har putta inn støydempingsmatter fra noisekontroll (kan vel ikke kalles modding engang ? :razz: ). Har lyst på god kjøling men med meget lavt støynivå (vannkjøling er ikke akutelt). Liker ikke tanken på vann inne i kabinettet... http://www.enlight.nl/servers/8950_server.htm Dette er kabinettet. som dere ikke ser ut av bildet, så er det kun to 80mm vifter bak i kabinettet og de drar da luft gjennom hele kabinettet fra fronten som har hele døren dekket med støvfilter...de må settes på "full fart" for å gi noe spesiell ytelse...og det er ikke akutelt. Har lyst til å lage plass til f.eks 2x120mm vifter i topp som drar lufta ut(?), og kanskje 2x120mm vifter i bunn som drar lufta inn(?). Da tenkte jeg å bruke et slikt verktøy som man bruker til å lage skjulte elektriske anlegg (sånn rund dings som man kutter perfekte runde hull med, men for stål selvfølgelig). Trenger synspunkter på luftstrøming osv...har prøvd med en 120mm i front, men det virka som om det bare var problemer...da cpu ikke ble kaldere (vet ikke hva det var, sleve chipsettet ble mer avkjølet bare). Noen som har peil, med gode ideer? :razz: Skal også lakkere det sølvfarget, da det skal matche min nye pene skjerm som kommer i posten snart.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Quote: iceraven skrev (2002-03-02 18:05):Noen som har lyst til å gi meg gode råd? :smile:. Jeg har aldri modda noe før...eneste som er gjort med kabinettet er at jeg har putta inn støydempingsmatter fra noisekontroll (kan vel ikke kalles modding engang ? :razz: ). Har lyst på god kjøling men med meget lavt støynivå (vannkjøling er ikke akutelt). Liker ikke tanken på vann inne i kabinettet...http://www.enlight.nl/servers/8950_server.htmDette er kabinettet. som dere ikke ser ut av bildet, så er det kun to 80mm vifter bak i kabinettet og de drar da luft gjennom hele kabinettet fra fronten som har hele døren dekket med støvfilter...de må settes på "full fart" for å gi noe spesiell ytelse...og det er ikke akutelt. Har lyst til å lage plass til f.eks 2x120mm vifter i topp som drar lufta ut(?), og kanskje 2x120mm vifter i bunn som drar lufta inn(?). Da tenkte jeg å bruke et slikt verktøy som man bruker til å lage skjulte elektriske anlegg (sånn rund dings som man kutter perfekte runde hull med, men for stål selvfølgelig). Trenger synspunkter på luftstrøming osv...har prøvd med en 120mm i front, men det virka som om det bare var problemer...da cpu ikke ble kaldere (vet ikke hva det var, sleve chipsettet ble mer avkjølet bare).Noen som har peil, med gode ideer? :razz:Skal også lakkere det sølvfarget, da det skal matche min nye pene skjerm som kommer i posten snart.. vil bare kommentere at det finnes en egen underseksjon på http://www.overklokking.no sitt forum om nettopp on chase mods. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg er klar over det...men alle der har jo de forbanna chiftec kassene. Dessuten så har jeg ikke funnet en eneste artikkel om "luftstrømninger" på overklokking.no...kanskje jeg ikke har leitet godt nok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå