Gå til innhold

Hvordan kan voldtekter skyldes muslimsk innvandring når islam forbyr kontakt med kvinner?

9 stemmer

1. 1. Hvem vant debatten?

• Ali Dawah
      1
    • Lauren Southern
      7
    • Uavgjort
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var til en muslimsk lege en gang. Hun kunne ikke norsk, kunne ikke ta meg i hånden og kunne ikke undersøke meg.

Da håper jeg at du sendte en klage til fylkesmannen. Hvis det du sier er sant, så er hun fullstendig uegnet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Var til en muslimsk lege en gang. Hun kunne ikke norsk, kunne ikke ta meg i hånden og kunne ikke undersøke meg.

Da håper jeg at du sendte en klage til fylkesmannen. Hvis det du sier er sant, så er hun fullstendig uegnet.

Man kan ikke klage på muslimer, da blir man anklaget for rasisme. Det gidder jeg ikke. Sånn er det på arbeidsplassen min også, de er kvotert inn og kan bryte alle normer og regler på arbeidsplassen uten reaksjoner.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Man kan ikke klage på muslimer, da blir man anklaget for rasisme. Det gidder jeg ikke. Sånn er det på arbeidsplassen min også, de er kvotert inn og kan bryte alle normer og regler på arbeidsplassen uten reaksjoner.

Og likevel så inntar du offerrollen og føler du har rett til å klage? Jeg opplever også drittsekker og urett i blant, og jeg bruker mitt maskuline privilegium til å takle situasjonen som en mann.

Får jeg en dårlig lege så bytter jeg lege, ikke kollapser ned på gulvet og irriterer meg over raser, religion og kvinner fordi man ikke har evne til å drive med problemløsing.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er som med alt annet, mindretallet ødelegger for resten, men har ingen interesse av å ha muslimer i Norge

Det holder lenge med de kristne

Det er strengt tatt din holdning som ødelegger for resten når har et en-dimensjonalt syn på mennesker som muslimer og ikke-muslimer.

Dette gjør det faktisk bare mer vanskelig å drive med saklig kritikk av fundamentalistiske muslimer som er praktiserende leger, fordi det tåkelegger debatten og prematurt konkluderer med at religiøs tilknytning er det eneste problemet, ikke hvordan hennes oppvekst var, om hvorvidt integrering kan endre på situasjonen, og hvorvidt vi må revidere systemet for hvem som kan praktisere som leger.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du beskriver er et grovt pliktbrudd og oppfyller kravet om umiddelbar avskjed. Fylkesmannen ville ikke bry seg om hun er muslim. En lege som nekter å undersøke og behandle menn kan ikke jobbe som lege, så enkelt er det. Unntaket må være hvis hun er gynekolog.

Jeg legger ikke så mye lit til historien din, høres mer ut som en teoretisk problemstilling som du forsøker å fremstille som en selvopplevd opplevelse. For hvem ville ikke ha klagd når man hadde blitt behandlet slik? Var grunnen til at du valgte å ikke klage at du ikke trodde du ville blitt hørt, eller var det fordi du ikke gadd og fikk en historie med på kjøpet du kunne bruke?

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg har ironisk nok ingen problemer med islam.

Jeg har heller ikke noen problemer med islam, så lenge de holder seg i deres egne land og det gjelder alle andre også

Det er hele tiden snakk om Syria ditt og datt, men vi ser kun menn som flykter og når det er sosiale sammenkomster, så er det bare menn som møter opp, fordi damene skal være hjemme 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og likevel så inntar du offerrollen og føler du har rett til å klage? Jeg opplever også drittsekker og urett i blant, og jeg bruker mitt maskuline privilegium til å takle situasjonen som en mann.

Får jeg en dårlig lege så bytter jeg lege, ikke kollapser ned på gulvet og irriterer meg over raser, religion og kvinner fordi man ikke har evne til å drive med problemløsing.

For å formulere det på en annen måte: får du en dårlig lege, så gir du legen til annen pasient. Bra problemløsning, tenk om alle tenkte sånn! ;) (#ironi.)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...