KnutValentino Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) Jeg har nylig fått øynene opp for svenske nettbutikker som selger godterier og brus til en ganske så rimelig pris sammenlignet med Norge. I samme sleng så har jeg nå startet med å også vurdere å kjøpe visse dagligvarer fra utenlandske nettbutikker. Jeg er ført og fremst på utkikk etter svenske nettbutikker, men også andre utenlandske nettbutikker og evt. Norske, som er rimeligere enn det prisene hos Kiwi og Coop Extra er. Det er først og fremst pålegg, slik som Sjokoladepålegg, Leverposet, middagsretter slik som Nudler, Saft og annet som kan oppbevares i romtemperatur det er jeg er på utkikk etter. Noen gode forslag? Endret 2. mars 2018 av KnutValentino Lenke til kommentar
member-378285 Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 Skjønte ikke helt innlegget ditt, men jeg kan liste opp nettbutikker som selger mat og drikke: - kolonial.no - handleriet.no - retthjem.no - kolonihagen.no - godtlevert.no - adamsmatkasse.no - justeat.no - maxgodis.se - Lavpriskurven.no - Holdbart.no - Meny nettbutikk - Spar nettbutikk - Joker nettbutikk - snushjem.no - Matsmart.no - kokkeloren.no Sikkert mange mindre aktører også. Om du ikke liker å gå på butikken, så har du en lang liste over alternativer. Bruker alle disse jevnlig og er mer fornøyd enn jeg hadde blitt på en fysisk butikk. Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 13. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2018 Skjønte ikke helt innlegget ditt, men jeg kan liste opp nettbutikker som selger mat og drikke: - kolonial.no - handleriet.no - retthjem.no - kolonihagen.no - godtlevert.no - adamsmatkasse.no - justeat.no - maxgodis.se - Lavpriskurven.no - Holdbart.no - Meny nettbutikk - Spar nettbutikk - Joker nettbutikk - snushjem.no - Matsmart.no - kokkeloren.no Sikkert mange mindre aktører også. Om du ikke liker å gå på butikken, så har du en lang liste over alternativer. Bruker alle disse jevnlig og er mer fornøyd enn jeg hadde blitt på en fysisk butikk. Tenkte i all hovedsak på svenske nettbutikker som selger dagligvarer i form av leverpostei, sjokoladepålegg, saft og lignende. Og som selvfølgelig sender til Norge. Er forøvrig også på utkikk etter både norske og svenske butikker som selger såkalt overskuddsmat til ekstra lave priser. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Er forøvrig også på utkikk etter både norske og svenske butikker som selger såkalt overskuddsmat til ekstra lave priser. matsmart.no! Bør kjøpe for 20 kg av gangen, men fin tjeneste ellers. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Er det egentlig lønnsomt å handle på slike sider? Trodde folk handlet der fordi de fikk varer en ikke får tak i Norge, uten å selv dra til Sverige Lenke til kommentar
member-378285 Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Frakten blir betydelig billigere enn om du skulle kjørt dit og betalt en masse i bompenger og bensin, eller strøm om du har elbil uavhengig hvem som betaler for det. Også hvis du bor langt fra grensen så må du kjøre i en evighet før du kommer fram. Og når du kommer fram så får du ikke handlet med det første for da er du altfor sliten etter turen hvis du kjører i en eldre bil. Så netthandel lønner seg om man vil spare penger, tid og krefter. Også har du butikken i lomma, nærmere enn det kommer ikke butikken. Har erfaring av at det er mest middelklassen og de rike som bestiller ofte fra nett, som sagt der du sparer penger blir gjør deg rikere. Du slipper også kø, treffe en bekjent og prate i hundre år før du kommer til kassen. Så går du hjem med bæreposene og ryker de, hva gjør du da? Mest chill og lite stress med netthandel. Anbefales sterkt. Også har jeg listet opp et godt utvalg av nettbutikker så det er bare å velge og vrake. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Men det blir tollgebyr, moms og frakt Jeg ble ikke direkte sliten av å kjøre fra Trondheim til Strømstad (60 mil) og returnerte dagen etter (Hadde andre ærend i Oslo) Men lenge siden jeg har vært til Sverige nå, får mitt behov på Ikea, de har svensk godteri Lenke til kommentar
member-378285 Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Det er mange faktorer som spiller inn hvem som blir sliten og ikke, men det går verst utover han som kjører, ikke så mye passasjerene. Det er dog lettere å finne svenske nettbutikker hvis du er svensk og bor der, akkurat som mange svensker ikke har hørt om godtlevert.no Godis finner du ellers på godisbutikker rundt i landet, på matbutikken, Europris, videokiosker, bensinstasjoner osv. Men det er ikke sikkert de alltid har tilbud. Det kjøres også busser til Sverige, hvis du ikke har bil. Er du flinkere til å få i deg søtsaker enn å ta vare på tennene så finnes det mye grønnsaker på tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå