Niklasp Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Slik er Jaguar i-Pace i forhold til Tesla Model X Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Hvorfor skriver dere: Tilgjengelig for 40-80 000 kr under selvkjørende for 75D og Ja, «Autopilot 2.0» på resten? Alle må jo betale. Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 2. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2018 Hvorfor skriver dere: Tilgjengelig for 40-80 000 kr under selvkjørende for 75D og Ja, «Autopilot 2.0» på resten? Alle må jo betale. Hei! Klødde meg litt i hodet for å å komme på en god måte å presentere det der på. Jeg ville at 75D-varianten skulle være så billig som mulig i oversikten, ettersom det er den prisen mange trekker frem når de sammenligner i-Pace mot Model X. Samtidig ville jeg inkludere Autopilot-prisen i de to 100D-variantene, ettersom de fleste velger å kjøpe Teslaer med autopilot. Jeg la inn prisen nå i de andre feltene for å belyse at det koster mer, men det er altså inkludert i prisen øverst i tabellen på begge 100D-modellene. - Niklas 1 Lenke til kommentar
BerZerK64 Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Er ikke aksellerasjonen til Tesla Model S 100D feil? Du har oppgitt 4,9 sek, men på Tesla sine sider står det 4.3 sek. I tillegg er toppfarten 250km/t og ikke 225 på samme modellen. 1 Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 2. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2018 Er ikke aksellerasjonen til Tesla Model S 100D feil? Du har oppgitt 4,9 sek, men på Tesla sine sider står det 4.3 sek. I tillegg er toppfarten 250km/t og ikke 225 på samme modellen. Det har du helt rett i! Fikset nå 3 Lenke til kommentar
slitenarbeider Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Når ble Tek.no en bilavis? Greit nok at teknologien har kommet langt, men jeg går ikke inn på Tek for å lese om biler. 1 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Når ble Tek.no en bilavis? Når vi som pleide å lese om datadeler også ble interessert i å lese om teknologien i nye deler. Greit nok at teknologien har kommet langt, men jeg går ikke inn på Tek for å lese om biler. Jeg gjør. 8 Lenke til kommentar
fudun Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Dere har også glemt at TMS kan slå ned baksetene... 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Her burde helt klart Tesla Model 3 vært tatt med, for Jaugaren er mindre en både X og S, så spørsmålet er vel mer hvordan er den i forhold til Model 3. 2 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) Her var det jo en del feil i artikkelen..1) Model X 100D har en 0-100 tid på 4,9 sekunder. 0-60 mph er 4,7 sekunder. 2) Model X 100D har en topphastighet på 250 km/t, ikke 210 km/t. 3) Oppgradert autopilot koster kr. 41.200, ikke kr. 60.000. Du har også full selvkjøring som tilvalg, men det er noe annet.4) Skal du ha både autopilot og full selvkjøring, koster dette totalt 65.900 på X og 64.600 på S, ikke 80.000,- 5) Prisene på Teslaene er misvisende. Eks. er specc'en på X100D i skjemaet inkludert både autopilot og selvkjøring. Dette kommer da ikke i tillegg. Endret 2. mars 2018 av DeviantFractal 1 Lenke til kommentar
Arne Magnus Berge Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Så har journalisten ikke fått med seg den viktigste forskjellen. Tesla'en kan kjøre mye raskere på langturer med tilgang til et eget ladenettverk. Nordkapp-Gibraltar går antageligvis dobbelt så raskt. 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Model S har også en «semi 7-seter» løsning. Hvorpå de to bakerste setene er vendt fra kjøreretningen og har plass til to barn. Lenke til kommentar
Tore Foss Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Står i spesifikasjonsoversikten i artikkelen at Model X er nesten 230cm bred... Den er ikke det iflg Tesla selv..... Lenke til kommentar
Tore Foss Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Her var det jo en del feil i artikkelen.. 1) Model X 100D har en 0-100 tid på 4,9 sekunder. 0-60 mph er 4,7 sekunder. 2) Model X 100D har en topphastighet på 250 km/t, ikke 210 km/t. 3) Oppgradert autopilot koster kr. 41.200, ikke kr. 60.000. Du har også full selvkjøring som tilvalg, men det er noe annet. 4) Skal du ha både autopilot og full selvkjøring, koster dette totalt 65.900 på X og 64.600 på S, ikke 80.000,- 5) Prisene på Teslaene er misvisende. Eks. er specc'en på X100D i skjemaet inkludert både autopilot og selvkjøring. Dette kommer da ikke i tillegg. Bredden på model x er også feil... Lenke til kommentar
BerZerK64 Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Hei igjen! Jeg fan dessverre et par småfeil til i oversikten. Denne gangen om Model X. Akselerasjonen til model X 100D er 4.7s og topphastigheten er 250km/t. På P100D er akselerasjonen 0-60mph på 2.9s. Lenke til kommentar
BerZerK64 Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Fant at toppfarten til i-Pace er 200km/t. Referanse: https://buildyour.jaguar.com/jag2/r/engine/_/no_no/i-pace_k19/3fqf8/a-i-pace 2 Lenke til kommentar
indelible Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Jeg klarer bare finne informasjon om at Ipace har 530l bagasjeplass bak, hvor kommer 656l fra? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Jeg ville kanskje lagt til kostnaden for hengerfeste på i-Pace, når man sier den kan trekke henger. Denne kostnaden er 19.000 kroner, om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Jeg ville kanskje lagt til kostnaden for hengerfeste på i-Pace, når man sier den kan trekke henger. Denne kostnaden er 19.000 kroner, om jeg ikke tar feil. Er det ikke mer eller mindre trivielt med 750kg? 4 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) Annet som kan være verdt å nevne er at Tesla (Model S og Model X) har smart luftfjæring (dvs. justerbar høyde på understellet som husker på GPS hvor du justerte understellet). Dette er da også standardutstyr på Model X og S. Så trenger ikke å huke av noe som helst for å få med dette. Dette er en funksjon jeg på forhånd tenkte bare var en gimmick, men faktisk noe jeg bruker hver eneste dag (uten å aktivt bruke det selv). Når poden skal leveres i barnehage må jeg kjøre 1 km på en ganske hullete grusvei. Her justerte jeg bilen til høy første gangen jeg kjørte der og siden husker den dette selv. Og når jeg kjører over 80kmt på motorvei så legger bilen seg til "low" for å bedre luftstrømmen. Kan ikke se at i-Pace har dette. Utover dette så ser jeg også at 8 års batteri/drivlinjegaranti på på inntil 160.000km er med (70% kapasitetsgaranti på batteri). Eller så legger jeg merke til 6 års garanti for gjennomrusting... Er ikke dette veldig kort? Mener jeg hadde 12 år (rett meg om jeg tar feil her) på min forrige ICE-bil som var en BMW. Nå er jeg usikker på Tesla sin policy her, men de er vel laget av aluminium så det er vel liten sannsynlighet for rust, men andre ting kan jo oppstå sånn sett ved at lakk flasser ved spenning etc.. EDIT: Ser på introvideon til Jaguar selv at bilen er laget av aluminium. Så da er jo det kanskje like lite utsatt for rust som Tesla sine biler. Endret 2. mars 2018 av CaZpeR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå