BippeStankelbein Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Når bransjen tydeligvis ikke tiltror kvinner til matematikk og sånn, er det bare enda mer åpenbart at her kan mye gjøres med ukulturen. Snakker om glasstak. Det var overhodet ikke hva jeg sa og det vet du godt. Jeg sa at kjønn ikke bør være noe kriterium, verken kvalifiserende eller diskvalifiserende. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 (endret) Det var overhodet ikke hva jeg sa og det vet du godt. Jeg sa at kjønn ikke bør være noe kriterium, verken kvalifiserende eller diskvalifiserende. Men det var dessverre akkurat det du sa. Uansett, jeg skjønner at du mener det ikke er mange kvalifiserte kvinner i din bransje og at det ikke er bra å øke rekrutteringen ved å få utdanningen til å framstå som bransjen er noe annet enn den er. Du skjønner at jeg mener det går an å gjøre grep for at utdanningen og yrket kan bli mer attraktiv for kvinner og at min bransje kunne hatt godt av et kvinnelig perspektiv. Strengt tatt snakker vi om forskjellige ting, og jeg tror ikke noen av oss har feil sånn sett. Og vi sitter jo i forskjellige bransjer, der IT, spesielt internett, nok i høyere grad trenger å være tilpasset også kvinner enn elfag trenger. Så kanskje vi bare avrunder her. Endret 6. mars 2018 av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå