QZUZOWR4 Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Himalaya vinter Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Fint komponert og flott motiv. Men har sett på flere av dine bilder. Virker så "tynne" i metningen av farger. Kan ikke se hva som gjør det. Men ser også Oddvar spør deg på ett annet bilde om du bruker noe effekter. Skal ikke lære deg å fotografere eller etterbehandling men synte bildene dine ville vært mange hakk flottere om de var litt mer kraftig i etterbehandlingen. Lenke til kommentar
QZUZOWR4 Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Fint komponert og flott motiv. Men har sett på flere av dine bilder. Virker så "tynne" i metningen av farger. Kan ikke se hva som gjør det. Men ser også Oddvar spør deg på ett annet bilde om du bruker noe effekter. Skal ikke lære deg å fotografere eller etterbehandling men synte bildene dine ville vært mange hakk flottere om de var litt mer kraftig i etterbehandlingen. Takker for tilbakemelding Jarle.Det er den første kommentar som sier det, det er mest det motsatte. Dette motivet har lite farger. Skal prøve å dra litt i spakene til V2. Neste bilde vil ha sterke farger. mvh Keshav Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Hei, Keshav. Du har mange fine motiver som gir oss som lever i nord innblikk i både liv, miljø og natur i ditt hjemland. Du har lagt opp til din egen stil på bildene dine, ofte blir bildene dine stilge av dette, mens andre ganger blir fargene blassere, eller blekere. Dette bildet er ett av sistnevnte. Jeg ville skrudd litt ned på rødt, øke kontrast og skru ned gamma samt øke fargemetningen en del. Her må man bare føle deg frem. Har du ikke et originalbilde rett fra kamera, som du kan legge ut? PS! bilde nr. 2 ble ikke bedre enn v1 pga ovvermettet blåfarge. Vil til slutt få si at det jeg fremfører her er ikke facit, men min personlige mening. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
QZUZOWR4 Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Hei, Keshav. Du har mange fine motiver som gir oss som lever i nord innblikk i både liv, miljø og natur i ditt hjemland. Du har lagt opp til din egen stil på bildene dine, ofte blir bildene dine stilge av dette, mens andre ganger blir fargene blassere, eller blekere. Dette bildet er ett av sistnevnte. Jeg ville skrudd litt ned på rødt, øke kontrast og skru ned gamma samt øke fargemetningen en del. Her må man bare føle deg frem. Har du ikke et originalbilde rett fra kamera, som du kan legge ut? PS! bilde nr. 2 ble ikke bedre enn v1 pga ovvermettet blåfarge. Vil til slutt få si at det jeg fremfører her er ikke facit, men min personlige mening. Mvh.Oddvar Takker for tilbakemelding, jeg editerer med PS elements 2018 og finner ikke noe valg for rødt eller gamma. Bildet er fra 2010 og original er lagt ut som V3.Dette bilde er tatt med Nikon d40 og automat. Har prøvt og få sterkere fargere uten noe akseptabelt resultat. mvh Keshav Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Her er en side hvor du kan laste ned gratis programmer.http://download.cnet.com/s/digitalphoto-editing-processing/windows/Irfanview er et anvendelig gratisprogram som jeg benytter meg av når jeg gjør simple redigeringer som kropping, oppretting av horisont, lys gamma og kontrast, og fargemetning og kulør samt lage rammer.Programmt har også en enkel og grei oppskarpingsfunksjon.Du kan også utvide programmet ved å laste ned moduler som gir ekstra-funksjoner.- I tillegg har programmet gode bilde og videovisnigs funksjoner.Vet ikke om det finnes en versjon til Mac (hvis det er det du har).PS! Jeg syntes originalen var best, mener at dennemed små justeringer kan bli helt topp.Håper at også andre her vil komme med kommentarer, f.eks. evt. korrigere meg.Mvh.Oddvar Endret 3. mars 2018 av Moerk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg