Cowboystrekk Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Hei, ei vennine kjøpte denne: https://www.multicom.no/multicom-talisa-u230-133-full-hd/cat-p/c100559/p10637364 og den fungerer stort sett bra MEN på 2 av de 3 trådløse nettverkene vi har prøvd så langt er den meget treg på internett, lasting av sider går svært tregt. Det fungerer kjapt og bra innimellom, men så blir det tregt igjen. Har oppdatert wifi-driver og FW på routerne, men samme problem. Forsøkt å koble fra alle wifi-enheter for å se om det hjalp, men samme problem. Noen tips? Det er så rart at alt fungerer kjempebra på det ene nettverket. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Hva legger du i treigt? Hva får du som resultat om du prøver deg på speedtest.net med laptopen? Gjerne på flere av nettverkene. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Hva legger du i treigt? Hva får du som resultat om du prøver deg på speedtest.net med laptopen? Gjerne på flere av nettverkene. Herregud? Intel Celeron N3450, 4GB, 32GB Bluetooth 4.0 802.11 b/g/n trådløst nettverkskort Hva forventer dere av en slik pc? at den skal klare 500 mbit på 5 ghz nettet? Sjekk cpu ytelsen vil antakelig gå på 100% bare etter en speedtest. Anbefal åpenkjøp og kjøp heller: HP 14-bp081no 14" bærbar PC (sort)i3-7100U Eneste negativ er dårlig trådløskort antakelig Intel® Dual Band Wireless-AC 3165 eller tilsvarende 433 mbit og recoverypartisjon.45 W vekselstrømadapter. kun 6 GB ram Endret 3. mars 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Den surfer kjapt på jobbnettet. Tidvis kjapt på hjemmenettet. Så faller plutselig signalet ut. Får opp 'kan ikke laste siden', 'ingen internett tilkobling'. Dette handler om noe m3d nettverket ikke cpuen på maskina. Den har fått en ekstra ssd som bootdrive så windows booter på under 20 sek. 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 LMH1: Du forstod ikke problemstillinga, jeg testa å ha opp 4 tabs på chrome, word og filutforsker og den var kjapp og fin. Ingen hang-ups, men du gav meg et tips ang å prøve f.eks et usb-trådløskort. Jeg tipper nettverkskortet sliter. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Hvilken levrandør er nettverkkortet? Ville styrt unna alt Atheros\ Realtek\HSW Broadcom etc. Dlink\asus\TP link på usb og Intel NIC er nok bedre. 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Skal sjekke opp. Det er vennina mi sin så har ikke tilgang på den nå men skal sjekke neste gang jeg treffer henne. Hjemmenettet ble forøvrig litt bedre etter winupdate, nye drivere og oppdatert router, men fremdeles slutter internett plutselig å fungere. Konflikt med andre enheter på nettet kan kanskje være et problem? Min bærbare hater det ene nettbrettet vårt. Masse tull når begge kobler på. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Tror heller problemet er dårlig antenner eller kabinett som skjermer for signalet. For man burde fint ha mange enheter, hvilken ruter er det? Dlink, TP link og jensen har ofte dårlig rykte generielt. Som regel hos meg er det nettbrett\mobil som er størst problem. Har en del eldre billig laptop som er litt dårlig på 5 ghz signal ofte kort rekkevide og dårlig ytelse. Endret 3. mars 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Linksys router hos oss. Asus hjemme hos henne. Når nettbrettet kobler seg på først sliter Multicom P651 m3d å koble til. Samme med vennina sin, men den er enda mer kresen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå