Swifty Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Vet ikke om dette er rette plassen, men må bare spøre any way. Dagboknr Dagbokdato 2002177534 04.06.2002 Innsender 5839 SR-Bank Depot Postboks 218 4001 STAVANGER Gjelder person/foretak: ************* Salgspant i motorvogner: SR**** NOK 50.000,00 til Sparebanken Rogaland til sikkerhet for innkjøpslån. Forfall siste avdrag: 30.05.2004 Hva bety egentligt dette? Kan jeg risikere (hvis jeg kjøper bilen) å ta over lånet hans?(Det er vel IKKE muligt?Burde i hvertfall ikke gjør ) Endret 12. desember 2003 av Swifty Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Skal du kjøpe denne bilen bør du ta kontakt med de som har tinglyst denne heftelsen, i dette tilfellet SR-bank i Stavanger, og høre med dem hvordan du skal gå frem for å kunne kjøpe denne bilen uten heftelser. Det vanlige i slike tilfeller er at du betaler hele kjøpesummen til SR-bank, og dersom det er noe til overs til slutt for selger dette. Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Skal du kjøpe denne bilen bør du ta kontakt med de som har tinglyst denne heftelsen, i dette tilfellet SR-bank i Stavanger, og høre med dem hvordan du skal gå frem for å kunne kjøpe denne bilen uten heftelser. Det vanlige i slike tilfeller er at du betaler hele kjøpesummen til SR-bank, og dersom det er noe til overs til slutt for selger dette. Ja vel, men vis jeg hadde kjøpt bilen av ham, uten å sjekke heftelser, ville jeg da stått anvarlig for di 50k ? Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det har jo vært reporatsjer på tv om uærlige bilselgere som har solgt biler med heftelser, for at så banken skal komme må ta bilen til den nye eieren betaler rest summen. Dette ansvaret blir da flyttet over på nye eieren for heftelsen følger motorvognen og ikke personen som tok opp heftelsen. Sånn har jeg iallefall forstått det, personlig hadde jeg ALDRI ALDRI ALDRI og sier igjen ALDRI kjøpt en bil med heftelse! En heftelse er jo i realiteten et uoppgjort pengebeløp. Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Det har jo vært reporatsjer på tv om uærlige bilselgere som har solgt biler med heftelser, for at så banken skal komme må ta bilen til den nye eieren betaler rest summen. Dette ansvaret blir da flyttet over på nye eieren for heftelsen følger motorvognen og ikke personen som tok opp heftelsen. Sånn har jeg iallefall forstått det, personlig hadde jeg ALDRI ALDRI ALDRI og sier igjen ALDRI kjøpt en bil med heftelse! En heftelse er jo i realiteten et uoppgjort pengebeløp. Ja får finne meg en annen calibra, er et par til salg her i området..... Heldigvis Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Er ikkenoe problem å kjøpe bil med heftelse, bare å snakke med selger om det. sÅ blir man enige Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Han stakkern som fikk sin S4 inndratt hadde "SNAKKET" med selgern om dette! Hvis heftelsen ordnes før salget er gjennomført er det greit, men hvis heftelsen fortsatt står etter du har overtatt bilen, hva stopper en uærlig sjel fra å ta pengene å drite i deg? Er ikke vits å være dum å ta sjanser. Mange dumdristige sjeler som har svidd seg godt opp gjennom årene. Personlig liker jeg å lære av andres feil så vel som mine egne. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Nettopp, man snakker med selger om heftelsene, og er selger seriøs så er det aldri noe problem å få det iorden før kjøp. Hvis personen prøver å få deg til å betale først så finner man en annen bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå