Gå til innhold

Resett: Norges alternative avis

60 stemmer

1. 1. Trenger vi et høyreorientert alternativ til den venstrevridde pressen?

• Ja
      35
    • Nei
      25
  2. 2. Hvilket terningkast vil du gi Resett?

• 1
      24
    • 2
      3
    • 3
      4
    • 4
      7
    • 5
      10
    • 6
      12

Anbefalte innlegg

Vet ikke om den er spesielt høyreorientert. Mer bare som et alternativ til det meningspoltiet som styrer andre medier.

Syns det er et bra innslag. Det bidrar til bedre balanse og bevisstgjøring.

Resett uttrykker meninger og synspunkter som er vanlige blant folket. Det gjør VG og Dagbladet og.

Resett er kritisk til innvandring, men jeg har ikke sett noe der som kan kalles rasistisk eller menneskefiendtlig.

VG og Dagbladet er eldre aviser og har flere "synder" på samvittigheten. De kan være utrolig skitne, sleipe og løgnaktige, så det blir bare komisk når de skal ta en moraliserende holdning overfor aviser som Resett og Document.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om den er spesielt høyreorientert. Mer bare som et alternativ til det meningspoltiet som styrer andre medier.

Syns det er et bra innslag. Det bidrar til bedre balanse og bevisstgjøring.

Resett uttrykker meninger og synspunkter som er vanlige blant folket. Det gjør VG og Dagbladet og.

Resett er kritisk til innvandring, men jeg har ikke sett noe der som kan kalles rasistisk eller menneskefiendtlig.

VG og Dagbladet er eldre aviser og har flere "synder" på samvittigheten. De kan være utrolig skitne, sleipe og løgnaktige, så det blir bare komisk når de skal ta en moraliserende holdning overfor aviser som Resett og Document.

Ja det blir noe komisk over det hele når avisen som kanskje stod fremst i kampanjen som drev en ambulansesjåfør til selvmordets rand prøver å spille moralsk overlegen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Du mener at vi kun bør ha venstrevridde aviser? Jeg trodde dere sosialister var opptatt av mangfold?

Sosialister er vel streng tatt mest opptatt av å tre sine egne meninger og sine egne preferanser ned over ørene på andre mennesker.

Lenke til kommentar

Det største problemet med Resett er at de skriver ALT FOR MYE om andre medier. Det er litt som hun jenta i klassen som bare prater om hvordan hun hater alle de populære jentene. 

Det kommer vel av at de har påtatt seg rollen som vaktbikkje. Mye av oppgaven deres går ut på å avkle de andre avisene og vise hvilke propagandakanaler de er. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det største problemet med Resett er at de skriver ALT FOR MYE om andre medier. Det er litt som hun jenta i klassen som bare prater om hvordan hun hater alle de populære jentene. 

Det kommer vel av at de har påtatt seg rollen som vaktbikkje. Mye av oppgaven deres går ut på å avkle de andre avisene og vise hvilke propagandakanaler de er. 

Problemet er at de ikke ER propagandakanaler med mindre du mener at ikke-høyrevridde nyheter er venstrevridde. 

Lenke til kommentar

Føler ikke at behovet for enda en høyrevridd "avis" full av utflod, var det jeg har savnet mest nei.

Foreløpig er vel det andre (medier og «halvkjende» rikssynsarar) skriv om Resett og deira lesarar som høver best til omgrepet «utflod». Resett er heller ikkje feilfri, berre så det er sagt.

Endret av Knut Lavngard
Lenke til kommentar

Vi trenger aviser som Resett og Document. Men disse avisene har få journalister og de kan bli litt ensidige når det gjelder temaene de skriver om. De har ikke ressurser og variert nok stoff til å ta opp konkurransen med VG og Dagbladet. Men det er bra at det finnes alternativer til de tradisjonelle mediene. Det er bare sunt.

resett.no er kanskje litt på nivå med "steigan.no" ? Litt "vinklet" ("featured" på engelsk?) begge to. Ikke noe problem.

Ellers liker jeg innslag av flere gamle AKP-ere som har erfaring med hvordan det kan være å oppholde seg i ideologiske eller religiøse mentale fengsler. Mange kan vel lære av dem? Ikke alle har dog kommet helt ut av den gamle bobla eller byttet den ut med en annen :-)

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Du mener at vi kun bør ha venstrevridde aviser? Jeg trodde dere sosialister var opptatt av mangfold?

Sosialister er vel streng tatt mest opptatt av å tre sine egne meninger og sine egne preferanser ned over ørene på andre mennesker.

Dette gjelder alle ideologer, ikke bare sosialister.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Dette gjelder alle ideologer, ikke bare sosialister.

Noen ideologier ønsker å bestemme mer over mennesker enn andre.

Lenke til kommentar

Manglende presseetikk henviser jeg til saken rundt Trine Skei Grande.

For fakta er faktisk faktisk.no ganske fint: https://www.faktisk.no/?query=resett

De fleste etablerte medier hev verre saker på samvitet kva presseetikk angår enn Resett si omtale av åker-saka til Trine Skei Grande.

For øvrig var det svært lite faktisk.no hadde om Resett, kvifor du lenker til det er ikkje godt å seia.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Helge Lurås i Resett burde se bort fra kritikken og konsentrere seg om journalistikk. Han burde innta en mer "suveren" eller arrogant holdning overfor de etablerte mediene og ignorere dem, skrive om sine saker og la de andre avisene seile sin egen sjø. Men jeg forstår at han ikke klarer å se dette i den stillingen han står i. Resett blir angrepet og får massiv kritikk fra de venstrevridde mediene som er vant til å få snakke uforstyrret, og da blir det vanskelig for redaktøren og journalistene å stå oppe i dette uten å respondere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helge Lurås i Resett burde se bort fra kritikken og konsentrere seg om journalistikk. Han burde innta en mer "suveren" eller arrogant holdning overfor de etablerte mediene og ignorere dem, skrive om sine saker og la de andre avisene seile sin egen sjø. Men jeg forstår at han ikke klarer å se dette i den stillingen han står i. Resett blir angrepet og får massiv kritikk fra de venstrevridde mediene som er vant til å få snakke uforstyrret, og da blir det vanskelig for redaktøren og journalistene å stå oppe i dette uten å respondere.

Lurås er sjølvsagt jublande glad for all kritikken og alle sjansene det gjev til å skriva nye artiklar, sidan alt dette berre gjev nettavisa hans meir merksemd.

For øvrig: Om dei etablerte mediene hadde vore litt flinkare til å belysa saker frå fleire sider ville det ikkje vore behov for noko som Resett. Kanskje dei lærer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...