Gå til innhold

Resett: Norges alternative avis

60 stemmer

1. 1. Trenger vi et høyreorientert alternativ til den venstrevridde pressen?

• Ja
      35
    • Nei
      25
  2. 2. Hvilket terningkast vil du gi Resett?

• 1
      24
    • 2
      3
    • 3
      4
    • 4
      7
    • 5
      10
    • 6
      12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler ikke at behovet for enda en høyrevridd "avis" full av utflod, var det jeg har savnet mest nei.

Du mener at vi kun bør ha venstrevridde aviser? Jeg trodde dere sosialister var opptatt av mangfold?

• Liker 8
Lenke til kommentar

Vi trenger aviser som Resett og Document. Men disse avisene har få journalister og de kan bli litt ensidige når det gjelder temaene de skriver om. De har ikke ressurser og variert nok stoff til å ta opp konkurransen med VG og Dagbladet. Men det er bra at det finnes alternativer til de tradisjonelle mediene. Det er bare sunt.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Føler ikke at behovet for enda en høyrevridd "avis" full av utflod, var det jeg har savnet mest nei.

Du mener at vi kun bør ha venstrevridde aviser? Jeg trodde dere sosialister var opptatt av mangfold?

Jeg er ikke vridd i den ene eller andre retningen, burde prøve det en gang.

Ytterste venstre og ytterste høyre, er like mye oppgulp og enspora fundamentalist dritt, at får sikkert pene barn sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke vridd i den ene eller andre retningen

Nesten alle er det. Sannsynligheten for å være helt nøytral er forsvinnende liten.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vi trenger aviser som Resett og Document. Men disse avisene har få journalister og de kan bli litt ensidige når det gjelder temaene de skriver om. De har ikke ressurser og variert nok stoff til å ta opp konkurransen med VG og Dagbladet. Men det er bra at det finnes alternativer til de tradisjonelle mediene. Det er bare sunt.

Du mener de burde ha en sportsavdeling også?

Lenke til kommentar

"Det finnes ikke noe land i verden der høyresiden mener nyhetsdekningen er høyrevridd nok" - Wegard Harsvik, Agenda Magasin.

Dette minner meg om debatten om at all humor på TV er venstrevridd. Denne debatten tar aldri slutt, og jeg skjønner ikke hva argumentene til høyresiden er for at pressen er så sykt venstrevridd som de skal ha det til.

Her er artikkelen, anbefaler alle å lese den.

https://agendamagasin.no/kommentarer/bla-bla-briller/

Lenke til kommentar

"Det finnes ikke noe land i verden der høyresiden mener nyhetsdekningen er høyrevridd nok" - Wegard Harsvik, Agenda Magasin.

Det finnes heller ikke noe land i verden der venstresiden mener nyhetsdekningen er venstrevridd nok. Det ligger i menneskets natur at man vil ha mer av det man liker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes heller ikke noe land i verden der venstresiden mener nyhetsdekningen er venstrevridd nok. Det ligger i menneskets natur at man vil ha mer av det man liker. 

Les artikkelen først du.

Lenke til kommentar

Ja, helt klart. Men de får jo ikke subsidier slik som de sosialistiske avisene gjør. De har ikke ressurser til å bygge opp en fullskala avisredaksjon. (Kanskje de ikke ønsker subsidier). Det ville vært en fordel for både Resett og Document om de ble mer kommersielle og folkelige av seg. På den måten kunne de fått flere lesere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, helt klart. Men de får jo ikke subsidier slik som de sosialistiske avisene gjør. De har ikke ressurser til å bygge opp en fullskala avisredaksjon. (Kanskje de ikke ønsker subsidier). Det ville vært en fordel for både Resett og Document om de ble mer kommersielle og folkelige av seg. På den måten kunne de fått flere lesere.

Jeg har hørt at de sosialistiske avisene ikke får subsidier, men momsfritak. Correct me if I'm wrong. 

Jeg har mer tro på Resett enn Document. Virker mer profesjonelle og mer spiselige. Mulig jeg er tar feil, men jeg får litt brungrums-vibber når jeg leser Document. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nesten alle er det. Sannsynligheten for å være helt nøytral er forsvinnende liten.

Hvorfor er så forsvinnende lite folk nøytral mon tro ? 

Livet består kun av valg man tar og som oftest skjer de i saueflokken man tilhører.

Hvordan kan noen seriøst påstå at et fotball lag er bedre enn et resten, at et band eller et kamera merke er bedre en resten - såpass at noen tattoverer bandet eller kameramerke på armen ?

Tenker man seg litt om, så er det mer fucka enn å påstå at et menneske med annen hudfarge er mindre verdt.

For min del er alt bare enspora tankegang, men for all del, hvis noen føler at Resett er det de trenger for å bekrefte egne fordommer og tanker, kjør på !

Lenke til kommentar

Hvorfor er så forsvinnende lite folk nøytral mon tro ? 

Fordi origo kun er ett av et uendelig antall punkter på aksen.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at de sosialistiske avisene ikke får subsidier, men momsfritak. Correct me if I'm wrong.

Jeg har mer tro på Resett enn Document. Virker mer profesjonelle og mer spiselige. Mulig jeg er tar feil, men jeg får litt brungrums-vibber når jeg leser Document.

Det er mange aviser og tidsskrifter som får subsidier. Men noen regner også med momsfritak som subsidier og derfor kan man høre ulike tall. Jeg har hørt at VG alene fikk 200 millioner et år i subsidier (med momsfritak). Endret av Vaniman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan noen seriøst påstå at et fotball lag er bedre enn et resten, at et band eller et kamera merke er bedre en resten - såpass at noen tattoverer bandet eller kameramerke på armen ?

De gjør det ikke fordi de mener at laget er bedre, men fordi de elsker klubben.

Tenker man seg litt om, så er det mer fucka enn å påstå at et menneske med annen hudfarge er mindre verdt.

Resett påstår ikke dette. De har vel en minoritetskvinne som reporter?

Endret av VRK18
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...