Aetius Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) Jeg bruker anti-tracking hjemme, men ikke på jobb. Av sikkerhetsgrunner, tro det eller ei. Endret 2. mars 2018 av Aetius Lenke til kommentar
TSP Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Jeg bruker anti-tracking hjemme, men ikke på jobb. Av sikkerhetsgrunner, tro det eller ei. Det kan tenkes det er en nettleserinnstilling som likevel sperrer dette på jobb. Jeg mistenker en eller annen antisporingsinnstilling, da de har det med å sperre innhold fra å lastes fra andre domener. Se om du får kommentarfeltet om du bruker nettleseren inkognito (de fleste nettlesere har en slik mulighet nå) med alt av nettlesertillegg avslått. Evt. får jeg undersøke dette på mandag, men jeg og mine kolleger opplever selv ingen problemer med kommentarfeltet i verken Chrome eller Firefox. Er det bare på Gamer.no du får dette problemet med kommentarfeltet? Hva med f.eks. Tek.no eller Tu.no? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Jeg bruker anti-tracking hjemme, men ikke på jobb. Av sikkerhetsgrunner, tro det eller ei. Det kan tenkes det er en nettleserinnstilling som likevel sperrer dette på jobb. Jeg mistenker en eller annen antisporingsinnstilling, da de har det med å sperre innhold fra å lastes fra andre domener. Se om du får kommentarfeltet om du bruker nettleseren inkognito (de fleste nettlesere har en slik mulighet nå) med alt av nettlesertillegg avslått. Evt. får jeg undersøke dette på mandag, men jeg og mine kolleger opplever selv ingen problemer med kommentarfeltet i verken Chrome eller Firefox. Er det bare på Gamer.no du får dette problemet med kommentarfeltet? Hva med f.eks. Tek.no eller Tu.no? Har aldri hatt dette problemet før, verken fra jobb eller annet sted. Uansett, gjelder Gamer og TU, men ikke Tek. Når det er sagt så ER det en del pussige sikkerhetsinnstillinger i nettet på jobbe, så det er mulig det er noe der som gjør det, selv om jeg ikke har hørt noe om endringer i nyere tid. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Bare de ikke tar en Konami... Som er? Lenke til kommentar
Gjest Jan M M Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Tja, Tek.no har jo ennå ikke klart å finne en arvtaker til Diskusjon.no, så sånn sett burde det være håp for at diskusjonsforumet overlever. Ellers enig i at Gamer.no kanskje ikke er kjernevirksomheten til TU Media. Men det var en del av "kjernen" i de gode gamle hw.no-tider. Nå merker jeg at nostalgien kommer krypende, så jeg må passe meg å ikke være usaklig kritisk – men jeg er usikker på om det er noen god strategi å selge unna først Tek.no og nå Gamer.no. Hva er det meningen at TU Media skal være i fremtiden? Kun TU.no? (Hvorfor kjøpte de i så fall opp alle disse ulike portalene i sin tid – kun for å legge de ned [akam, amobil, ...]?) Hva gjelder diskusjonsplattformen, så er det trist at denne ikke har fått mer kjærlighet. De fleste nettsider i Norge har majoritet av besøk fra mobile enheter. Vi bruker rett og slett mobilen mye mye mer enn desktop. Personlig synes jeg ikke at Diskusjon.no fungerer tilfredsstillende på mobil, her må det gjøres en liten jobb! (Men jeg er veldig, veldig glad for at dere ikke bruker Facebook Comments, Disqus, eller lignende!) Hei, Da vi kjøpte Mediehuset TEK for et par år siden, var vi allerede i samtaler om å "spinne ut" Gamer.no. Selv om det fulgte med på kjøpet, var vi tydelige på at vi mente andre enn oss ville klare å utvikle Gamer.no (inkl. E-sport) bedre enn oss. I mellomtiden har vi likevel investert i satsingen ved blant annet å ansette egen utvikler. Etter noen runder med forskjellige initiativ, landet vi på dagens løsning. De ansatte i Gamer har selvsagt fått delta i beslutningen om hvor de ender opp. Da vi kjøpte Mediehuset TEK, var for øvrig hw.no og akam allerede samlet til tek.no. Dette skjedde før vårt eierskap. Personlig skulle jeg gjerne sett at TU Media fortsatt eide TEK.no. Dessverre ble situasjonen økonomisk krevende for oss. Vi fant det derfor riktig å akseptere budet fra VG (på TEK.no). I tillegg var vi sikre på at de ansatte i TEK.no ville få en ny og super mulighet under nytt eierskap. Hva angår diskusjon.no er vi helt enige i at det bør gjøres mer mht utvikling. Vi har ingen planer om å avhende denne satsingen, men vil heller se om vi kan tilføre ressurser til videreutvikling. vh Jan M Moberg TU Media AS Lenke til kommentar
Gjest Jan M M Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Her skal Diskusjon.no drepes ja. Nei, vi har ingen planer om å skalere ned diskusjon.no. Tvert i mot ønsker vi å se på hvordan vi kan styrke satsingen. vh Jan M Moberg TU Media AS Lenke til kommentar
Gjest Jan M M Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Siden dere (TU Media) har ribbet dere selv, håper jeg dere ihvertfall gjennoppliver akam.no og hardware.no. Kjedelig lite kamerastoff om dagen, så de fleste norske lesere må ty til dpreview og lignende. Domener som tidligere "tilhørte" TEK.no, som akam og hw, fulgte med da VG kjøpte TEK.no i fjor sommer. Det er rutine i slike overtakelser at tidligere domener medfølger. Den dagen vi i TU evt. ønsker å starte opp igjen slik virksomhet må vi finne nye domenenavn. vh Jan M M TU Media Lenke til kommentar
Gjest Jan M M Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Først tek.no, så gamer.no. Hva blir det neste? Digi.no? Nei, det er ingen planer om å avhende digi.no. Tvert imot har vi de siste månedene ansatt flere redaksjonelle medarbeidere for å styrke den virksomheten. Det er nok det beste kjøpet av virksomhet som er gjort de siste årene. Flinke folk, rett og slett. vh Jan M M TU Media Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Spørsmål fra en gammel gamer: hvordan kan man delta i disse ligaene? Er det kun på PC og hvor "melder" man seg på? Har gamet i alle år, men den sosiale biten har gått meg hus forbi. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg skjønner INGENTING av e-sport. For meg er det et fenomen som er så fjernt fra virkeligheten som man kan komme. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg skjønner INGENTING av e-sport. For meg er det et fenomen som er så fjernt fra virkeligheten som man kan komme. Det er enkeltpersonar og som konkurrerer i dataspel. Kva er så vanskeleg å forstå med det? Du er vel kjent med konseptet sport som fotball, langrenn osv? Og kvifor er den fjernt frå virkeligheten? 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå