Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Enkelte nettsider (google?) bruker noenganger minutter på å laste.

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor denne tråden passer inn, da jeg ikke vet om det er noe galt med pcen, routeren eller internettet.

Bor i studentbolig med inkludert internett. Bruker egen router.

Et problem jeg har hatt lenge er at noen nettsider bruker av og til minutter på å laste, men har intrykket av at dette gjelder google sine sider. Google.com, youtube, eller for eksempel maps. Når en først stopper opp, stopper alle opp, og når de først lastes inn, gjør alle det samtidig, så funker alle normalt. Ista så skulle jeg inn på maps, og den ville ikke laste, så søkte på google etter en løsning men ville heller ikke laste. Den sto bare å tenkte. Etter ca 1 minutt så lastet begge inn samtidig. Dette skjer flere ganger daglig. 

Ingen andre nettsider har noe problemer, selv når google sidene prøver å laste, så det virker som det kun gjelder google sider.

Har ikke hørt at noen andre i studentboligene har noe problemer. Kan ikke huske at det har skjedd når jeg er hos for eksempel foreldrene mine. 

Routeren er en Netgear R6800.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Tror ikke du er alene om problemet. Har selv opplevd dette til tider og skal jeg være ærlig, det er meget irriterende. Vi forventer at alt skal skje så raskt i dag. Det skal gå i en fei, så rakst at du ikke vil tenkte over det. Tenk på tiden da man satt med ISDN-linje og surfet på internett, da klagde man ikke akkurat.

Nå, har du noen gang tenkt på hva som skjer når man skriv inn en nettadresse og trykket på enter-tasten? Ikke det nei?
Anbefaler følgende lesing: What happens when you type google.com into your browser's address box and press enter?

Anyhow, det kan være mange ting, muligens ikke på ditt nettverk, men sannsynlig DNS-en som er treig med å svare.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...