lundez Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Betyr skjermkortet noe for kvaliteten på filmer og kvaliteten fra tv sendinger (tvkort)?? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hvis du tenker på DivX og greier så nei. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Tv chippen har en betydning ja... Conexant går for å være bra. (ifølge http://tvtool.info/index_e.htm velg: archive -> #6 Comparison of current TV chips.) (tror noen nye radeon kort har Conexant) Endret 12. desember 2003 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 For avspilling av vanlig video, for eksempel DivX eller DVD - NEI For TV-sendinger, så er det litt avhengig av TV-chip'en på kortet, men forskjellene mellom de beste og de billigste kortene er relativt små (spesielt om du ser dem på TV'en din). -Stigma Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Kjøp et billig Radeon kort. Du vil ikke se forskjell på TV-out kvalitet om det er en Radeon 7000 eller 9800. Men Nvidia har dårligere TV-out kvalitet. Ang TV kort så er det nok endel forskjell på bildekvaliteten som skyldes at TV kort generellt har mye svakere tuner enn f.eks en TV eller videomaskin. Selv så bruker jeg en antenneforsterker for å kompansere, men fortsatt er kvaliteten litt dårligere enn tuneren i TV'en. Dette kan også skyldes at TV tuneren som sitter på et PCI kort blir utsatt for elektromagnetisk støy fra de andre komponentene i PC'en. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Men Nvidia har dårligere TV-out kvalitet. *host host* Ja på gamle kort ja. Men på nyere kort så nei Har selv erfart det, to tv`er, to maskiner, min egen og en kamerats, han har ett Radeon 9700 Pro og jeg GF FX 5600 Ultra. klarte ikke å se forskjell på bildet, brukte samme type kabel også. Så.. Nei Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Hvis du tenker på DivX og greier så nei. JO!=()!¤"=! det har noe å si!!!!!!! du hakke peil! Hehe neida... men det har faktisk noe å si... men da skal du langt ned i mb'ene... Har en uber fin fin 200mhz pc nede... den hakker som et uvær på divx i full-screen men så har den sånn omtrent... si 4mb skjermkort EDIT: woaw! 299 inlegg finne noe på søppel å lage inlegg 300 Endret 12. desember 2003 av So Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 om det er DivX og sånt du tenker på kan det være harddisken din som er treg, eller trenger formatering. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 MnHehe neida... men det har faktisk noe å si... men da skal du langt ned i mb'ene... Har en uber fin fin 200mhz pc nede... den hakker som et uvær på divx i full-screen men så har den sånn omtrent... si 4mb skjermkort EDIT: woaw! 299 inlegg finne noe på søppel å lage inlegg 300 Men det er ikke pågrunn av skjermkortet, men pga. råtten cpu... Movieboxen min (700MHz p3) har 8MB integrert skjermkort, og kjører divX fint. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 EDIT: woaw! 299 inlegg finne noe på søppel å lage inlegg 300 Innlegg blir ikke telt i søppel. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jo, R9800 kort har sånn divX optimiseringsgreie, og du merker faktisk stor forskjell på kvaliteten! Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) ATI Radeon-kort har bede bildekvalitet på DVD-avspilling. Derfor brukes ikke nvidia-kort i gode hjemmekino-PC'er (HTPC). Det syns kanskje ikke på en liten 19-28" skjerm, men på et 100" lerret er det tydeligere! På bildet fra et TV-kort har ikke skjermkortet så mye å si. Endret 12. desember 2003 av tahustvedt Lenke til kommentar
lundez Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 ;)Takker for alle svar! Tror igrunn jeg er i en annen ende av hva dere snakker om jeg:), men det er min feil da... skjermkortet jg for tiden bruker, er faktisk et pci skjermkort med hele 2 mb ram..(ja jeg får snart nytt ) skulle ta opp noe fra tv her en dagen, merka da at kvaliteten var betraktli dårligere enn d jeg kan huske den var før med et annet skjermkort (r9700, defekt) syns også filmene er dårligere nå... en divx er hvertfall bedre på en divx hjemme spiller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå