Habla Møberg Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Millner er nok de kjappeste også, fra utlandet. Vær obs at du skal ha 2 rørsett, både det som går i hjulbuen og det som går gjennom rammevangen. Du skal ha både denne og denne, mener jeg. Evt noe slangeklammer og anna dill. Hadde det vært min bil hadde jeg i det minste drenert tanken, der ligger "garantert" endel drit der. Et tips er å kle deg med klær du kan kaste, evt tett engangsdress. Diesellukten er "umulig" å få av klær.Om du ikke vil vente så er jo delene å kjøpe original også. Det blir noe dyrere, men i det minste er det lagervare i Norge. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Stemmer bra det vareutvalget der, Fikse. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Stemmer bra det vareutvalget der, Fikse. La oss si det sånn at jeg har vært gjennom det samme Bestilte forresten diverse deler som ABS-følere, lastkompensator og ymse bremsedeler til min litt eldre Pajero Sport i dag. Milner (med frakt og MVA) kommer på 3.100,-, MotorForum var ca 8 ganger dyrere, da var ikke alle delene tatt med i prisen deres. Rett nok er ikke delene helt originale, men varene vil jeg tro er like kurant som det meste annet Milner selger. Prisforskjellen er rett og slett absurd. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Ja, det er grunn til å gråte seg i søvn og ligge i fosterstilling hvis det dukker opp ett problem en ikke kan rydde opp i selv... 2 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 21. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2018 jeg blir så sykt fornøyd Kjedelig situasjon enkelt løst av diskusjon.no. Dette virker svært overkommelig. Godt å få litt tips om hvilke sider man kan bestille fra, UK er ikke den værste frakttia på synes jeg. Siden vi er inne på tanken, hvordan er den å plukke ned når man først er i gang? Må innrømme at jeg får lyst å bare smelle til fra Milner med ny tank også, så er man sikker på at ting er på stell Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 På min '06 som var såvidt over 200.000KM og kjørt på Østlandet, var det "helt greit" å bytte tanken nå, som verkstedet så pent formulerte det. Mye oj-oj inni tanken, de hadde fått beskjed om først å prøve å rengjøre, men evt bytte. De ga seg fort med rengjøringen, det var for mye både inni og på utsiden til at det var forsvarlig å bruke tid på det. Selve tanken ble handlet på MotorForum, det var ikke mer enn et par lapper i mellom de og Milner. Mulig andre i Noregs lange land som har rimeligere tanker, men.. Jo forresten. Hør med Nilsen Bil. De "gråimporterer" originale Mitsubishideler, og har ganske OK priser på endel. Og, ikke minst, de har mye kunnskap og de deler gjerne på kunnskapen. De anbefalte noen skumgummilister som ligger over tanken, og div annet småplukk. De kan forresten også ha OK priser på fyllerør. 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Tanken er grei å plukke ned, men vær obs på rust på festepunktene. Kan legge ut nærmere instruksjoner fra "bibelen" hvis det er ønskelig. 2 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Tanken er grei å plukke ned, men vær obs på rust på festepunktene. Kan legge ut nærmere instruksjoner fra "bibelen" hvis det er ønskelig. Det er veldig ønskelig om du kan det. Haynes? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Lokale Mitsubishi forhandleren skulle ha 3 000,- for deler og jobben, så da fikk dem jobben. De ville sjekke litt rundt tanken og linjene, men "normalt" sett mente de det kunne være nok å tappe tanken. Hva tenker dere rundt dette? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Vil si det kommer veldig an på. Er bilen kjørt på saltfrie veger hovedsaklig er det neppe noe stort problem. Men du har jo nå opplevd at fyllerør er råttent på 3-4 år. Da vil det overraske meg om tanken er "god nok".. Men, undere har skjedd før, dette blir jo bare spekulasjoner inntil man får faktisk sett på tilstanden :-) Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 25. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2018 Vil si det kommer veldig an på. Er bilen kjørt på saltfrie veger hovedsaklig er det neppe noe stort problem. Men du har jo nå opplevd at fyllerør er råttent på 3-4 år. Da vil det overraske meg om tanken er "god nok".. Men, undere har skjedd før, dette blir jo bare spekulasjoner inntil man får faktisk sett på tilstanden :-) Vel... Jeg begynner å mistenke at dette fyllerøret aldri har vært byttet, for makan til rust har jeg aldri sett før. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 De kan ruste ofseleg fort om de ikke antirustbehandles. De kan være temmelig møre etter bare 4-5 år, om bilen går på saltede veier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå