Eirik Helland Urke / TU Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Hva kan vi egentlig bruke den til?Google Assistant på norsk: Slik blir din digitale hjelper Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Men å få google gear-klokka til å telle ned 2 minutter, er umulig, 'Countdown to minutes' gir bare feil.. 'en feil har oppstått' er også veeeldig utbredt, får håpe integreringen blir bedre etter hvert! Mye bedre.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Vi er inne i "The Age of the Apps". Alt må ha app av en eller annen merkelig grunn. Vi er på vei inn i "The Age of the Voice". Alt må kunne styres med stemmen. Jeg håper at vi etter det går inn i "The Age of Automation": Huset er automatisk, enten programmert eller basert på AI. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 (endret) Vi er inne i "The Age of the Apps". Alt må ha app av en eller annen merkelig grunn. Vi er på vei inn i "The Age of the Voice". Alt må kunne styres med stemmen. Jeg håper at vi etter det går inn i "The Age of Automation": Huset er automatisk, enten programmert eller basert på AI. Age of the Voice, ja, men vi ser i bakgrunnen at det jobbes med å endre de nye operativsystemene, bl.a. legge til skjermstøtte, som gjør at man kan hente inn mye av det man "mister" fra "Age of the Apps". Det man égentlig gjør nå, er å innføre "Age of the Cloud", der stemmen kun er det første nye interfacet i et skill/service-basert økosystem som er 100% låst til de cloud-tjenestene som leverandøren prefererer. Det er ikke en tilfeldighet at ingen av disse* stemmestyrte systemene lar meg spille av MP3-filer overført fra min fysiske CD-samling fra min egen NAS uten å tvinge meg til å gjøre et eller annet irrasjonelt kompromiss som de selv har valgt for meg. Det å selge musikken på nytt er en av de enkleste måtene å tjene nye penger på økosystemet, så de lar meg ikke gjøre ting som tidligere var helt selvfølgelig. Alt skal inn i clouden nå, enten det er logisk eller ikke. *Med "disse" mener jeg Cortana/Alexa/Assistant, antar det samme gjelder Bixby og hva nå hun siste store heter igjen. Endret 1. mars 2018 av tommyb Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Alt skal inn i clouden nå, enten det er logisk eller ikke. Skal det ikke inn i clouden så krever det jo ekstrem HW for å løse "problemene" en stiller disse assistentene. En echo dot hadde ikke klart mye uten serverne.. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Alt skal inn i clouden nå, enten det er logisk eller ikke. Skal det ikke inn i clouden så krever det jo ekstrem HW for å løse "problemene" en stiller disse assistentene. En echo dot hadde ikke klart mye uten serverne.. Jeg foreslår ikke å trekke AIen ut av clouden, men at man kan starte og aksessere lokale prosesser som man inntil nå har kunne starte og aksessere med prosessorkrafta til en 2000-modell mobiltelefon, og sikkert en 1990-modell også. Trådfri-systemet trenger slett ikke å være på nett, den virker offline, mens nettilgangen utvider mulighetene. En Echo Plus har også zigbee-hardware, og skal derfor kunne brukes akkurat likedan. Cortana på min PC kan ikke starte MP3-avspilling fra network sharen fordi jeg er tvunget til å bruke Groove, men dersom jeg setter opp annen stemmestyrt programvare uten AI kan jeg svært godt starte MP3-avspilling fra den, og slik har det vært minst siden SoundBlaster Live! og Parrot-programvaren der. Det skal ikke være tilgang til lokale prosesser, men det er ikke fordi det ikke kan. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Jeg foreslår ikke å trekke AIen ut av clouden, men at man kan starte og aksessere lokale prosesser som man inntil nå har kunne starte og aksessere med prosessorkrafta til en 2000-modell mobiltelefon, og sikkert en 1990-modell også. Trådfri-systemet trenger slett ikke å være på nett, den virker offline, mens nettilgangen utvider mulighetene. En Echo Plus har også zigbee-hardware, og skal derfor kunne brukes akkurat likedan. Cortana på min PC kan ikke starte MP3-avspilling fra network sharen fordi jeg er tvunget til å bruke Groove, men dersom jeg setter opp annen stemmestyrt programvare uten AI kan jeg svært godt starte MP3-avspilling fra den, og slik har det vært minst siden SoundBlaster Live! og Parrot-programvaren der. Det skal ikke være tilgang til lokale prosesser, men det er ikke fordi det ikke kan. Joda, jeg er enig i det. Men, de er jo tjent med å ha alt på nett så jeg ser hvorfor de gjør det. Data er big biz. 1 Lenke til kommentar
SMQQULC7 Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Æ snakka heiller ængelsk tell google einn østlainnsmål... Førr han skjønna ikkje ett kvekk a de æ sei jo førr fan! 2 Lenke til kommentar
Ove Kvam Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Æ snakka heiller ængelsk tell google einn østlainnsmål... Førr han skjønna ikkje ett kvekk a de æ sei jo førr fan! Jeg synes Google forstår min jærske dialekt forbausende godt. Den har blitt mye bedre bare de siste ukene. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Jeg synes Google forstår min jærske dialekt forbausende godt. Den har blitt mye bedre bare de siste ukene. Hvis du ikke har brukt det lenge, kan det også være at du har blitt litt oppdratt (underbevisst) i hva som ikke virker i løpet av disse ukene... Lenke til kommentar
joppzter Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Jeg synes Google forstår min jærske dialekt forbausende godt. Den har blitt mye bedre bare de siste ukene. Hvis du ikke har brukt det lenge, kan det også være at du har blitt litt oppdratt (underbevisst) i hva som ikke virker i løpet av disse ukene... Kan man allerede nå bytte språk på google home til norsk? Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Men å få google gear-klokka til å telle ned 2 minutter, er umulig, 'Countdown to minutes' gir bare feil.. 'en feil har oppstått' er også veeeldig utbredt, får håpe integreringen blir bedre etter hvert! Mye bedre.. Prøv "Set timer to two minutes" heller Lenke til kommentar
Zappy1 Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Men å få google gear-klokka til å telle ned 2 minutter, er umulig, 'Countdown to minutes' gir bare feil.. 'en feil har oppstått' er også veeeldig utbredt, får håpe integreringen blir bedre etter hvert! Mye bedre.. Hmmm, Samsung Gear eller Google Wear? Men må si at Google Assistant på klokken er for upålitelig og tregt. Lenke til kommentar
Zappy1 Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Hos oss snakker vi en blanding av norsk, engelsk og tysk. Og snart støttes alle 3 språkene. Men desverre må vi vente enda litt lenger før norsk støttes å bruke samtidig med de andre språkene (kun fransk, tysk og engelsk er støttet i første omgang). Men når det kommer så blir det jo knallbra. Lenke til kommentar
Ove Kvam Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg synes Google forstår min jærske dialekt forbausende godt. Den har blitt mye bedre bare de siste ukene. Hvis du ikke har brukt det lenge, kan det også være at du har blitt litt oppdratt (underbevisst) i hva som ikke virker i løpet av disse ukene... Kan man allerede nå bytte språk på google home til norsk? Man trenger ikke velge språk på assistenten på mobilen. Sier man noe på norsk, svarer den på norsk. Spør man på engelsk, svarer den på engelsk. Men man må ikke bruke to språk i samme spørsmål. For eksempel å be den spille en engelsk sangtittel, formulert på norsk. Da blir den forvirret. Lenke til kommentar
TomOslo Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Dette fungerer bra nå, både sende tekstmeldinger, snakke med Oslo bysykkel, meny, sette alarmer, slå av lyd, starte spotify eller youtube, legge inn avtaler i kalenderen, sette påminnelser... Kan også starte netflix og en film, alt ned bare stemmen. Men lese tekstmeldinger på norsk, det kan den ikke. ( du kan få den til å lese med kom ando en read message, men da vil den lese den norske teksten med engelsk tonefall) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå