Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Boliglån som ufør?

depaderp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man er ufør på 2.3g (minstesats) og ikke har egenkapital. Kan man få boliglån på noen som helst måte? Eller er man dømt til å leve på leiemarkedet 

www.husbanken.no

Det er din beste sjanse. Jeg måtte flytte fra Hamar til Sørlandet (Arendal) for å få råd til å kjøpe noe. Jeg angrer ikke ett sekund.

Spar så mye du kan, alt hjelper og så søker du om husbanklån, mer enn det kan du ikke gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om man er ufør på 2.3g (minstesats) og ikke har egenkapital. Kan man få boliglån på noen som helst måte? Eller er man dømt til å leve på leiemarkedet 

Har du spurt i banken din :hmm:

han vil få lån i banken, men det vil bli lite. Han vil garantert få husbanklån og med mye bedre betingelser.

Lenke til kommentar

han vil få lån i banken, men det vil bli lite. Han vil garantert få husbanklån og med mye bedre betingelser.

Okay, Hva er lite?

TS: Hva får du i din bank.

Lenke til kommentar

Okay, Hva er lite?

TS: Hva får du i din bank.

Har ikke søkt pga. alle sier til meg at man må ha 15% egenkapital av total lånesum. i tillegg prøvde jeg å få billån for 2 år siden. men fikk avslag på 20.000. er forresten ikke ufør enda.  men tror du det vil endre noe? om intekt forblir ca. det samme

Endret av depaderp
Lenke til kommentar

Jaja, avslag på 20k? Er det på grunn av at du er på uføre, eller andre ting. PS: er selv på aap.

Jeg er på AAP. lege/psykolog/meg vurderer nå om å søke ufør. Derfor jeg lurer på om det er større takhøyde for å få lån til bolig når man er ufør. men ser at en del i tråden sier at jeg har god sjanse hos husbanken. Usikker på om diagnose er viktig men det sitter i topplokket for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Etter jeg startet denne tråden fant jeg denne på dagbladet ifra dagens nettavis. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/ulla-29-tjener-500-000-kroner-men-far-ikke-boliglan/69559411

Ble ikke akkurat optimistisk etter å ha lest den. Den handler riktig nok om en MED betalingsevne. men viser jo hvor vansklig det kan være.

Endret av depaderp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...