Sandy Koufax Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 En ny metode ser ut til å fungere på mus. https://www.studyfinds.org/alzheimers-disease-reversed/ Som vanlig er det vel en periode på 10 år fra muse-forsøk til menneskeforsøk. I dette tilfellet må man regne med en periode hvor man forbedrer metoden også, men virker lovende i hvert fall. Personlig har jeg også spørsmål vedrørende musens "kognitive egenskaper", om det er overførbart til mennesker slik de forventer. Men spennende...Og det er en sykdom mange lider sterkt av. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg håper virkelig at man finner en kur mot denne sykdommen, min far døde nylig av den/med den. Men om det er redusering av BASE1-enzymet eller noe annet som blir løsningen gjenstår å se. 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 Kondolerer til deg for tapet av din far. Men er enig i at BASE1-enzymet virker lovende ja. Det vil likevel ta en stund frem til en kur kommer på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå