NTB - digi Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Riksrevisjonen: Dårlig styring har ført til mer godstransport på veiene Lenke til kommentar
Dag Bakka Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Det forundrer meg at ikke Riksrevisjonen har sett nærmere på transportetaten Kystverkets virkemidler overfor havnene. Havnene er jo kommunale og styrt etter lokale prioriteringer, mens resten av transportstrukturen er statlig styrt. Det som trengs er en "Havinor-løsning", hvor Kystverket får økte fullmakter til å styre virksomheten på havnesiden - uansett eierskap - slik Avinor gjør i luftfarten. Det er mye å oppnå ved å sette felles rammer for havnedrift, prosedyrer og tekniske installasjoner f eks landstrøm). Ikke la hver havn finne opp kruttet selv. Dag Bakka Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Helt siden høyere regjeringen raserte Jernbaneverket i begynnelsen an 2000 tallet med å si opp 350 vedlikeholdsarbidere har signalfeil og alskens problemer hindret jernbanen å gjøre noe som helst profesjonelt. 1 Lenke til kommentar
Anders Vikøren Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Har prøvd å finne betongelementprodusenter som ligger til kai i Norge. Finnes ikke. Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Har prøvd å finne betongelementprodusenter som ligger til kai i Norge. Finnes ikke. På jernbanen får vi levert erstatningsboggier til tog, levert fra Polen.... MED BIL! Slå den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå