fjarle Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Vi tok bilder med Galaxy S9 i Barcelonas gater.Se de første bildene fra Samsungs superkamera Lenke til kommentar
Frank Larsen Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 så mate 10 pro gruser begge?! 7 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Selv min 6P tar bedre bilder enn S9. Da blir det ingen "oppgradering". 1 Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Kun bilde nummer 4 som jeg synes begge de andre var bedre enn S9+. Synes faktisk også at Huawei var bedre enn samtlige fra iphone x , men s9+ var desidert best. Blir spennende å lese en skikkelig kameratest av den tlf. 6 Lenke til kommentar
Kimmix Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 så mate 10 pro gruser begge?! Spøk? Mate 10 Pro var desidert værst etter min mening. Jeg synes S9 viser i gjennomsnitt mest detaljer på de få bildene artikkelen inneholder, men ikke så veldig revolusjonerende fra iPhone X. Bilde nummer 4 synes jeg så mest skuffende ut fra S9. - Note 8 bruker 5 Lenke til kommentar
Timster Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 For det meste likte jeg faktisk Huawei sine bilder. Synes S9 ble litt overeksponert av lamper og lysende skilt i de mørke bildene. Iphone X var overraskende dårlig. 4 Lenke til kommentar
onlyafrika Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Lurer på hvor mye Samsung har betalt redaksjonen for denne useriøse bildesammenligningen. Ville det ikke være mest realistisk å ta bildene på stativ, samme posisjon for alle bildene? Når det er sagt, ingen av bildene imponerer, S9 fremstår som en oppskrytt og overpriset telefon, på lik linje med iPhoneX 3 Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Mate 10 pro er best ser ut som Samsung for det meste overeksponere litt men ikke mye men syntes Mate sine er mere detaljerte på 9 av 10 bilder 3 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Lurer på hvor mye Samsung har betalt redaksjonen for denne useriøse bildesammenligningen. Ville det ikke være mest realistisk å ta bildene på stativ, samme posisjon for alle bildene? Når det er sagt, ingen av bildene imponerer, S9 fremstår som en oppskrytt og overpriset telefon, på lik linje med iPhoneX Ærlig talt, fatter du hvor alvorlig det er å anklage en journalist eller redaksjon for å være kjøpt og betalt, uten å ha et snev av bevis for det? Tydeligvis ikke. Anklag dem gjerne for å ta feil eller å ha gjort slett arbeid - og fremsett argumenter for ditt syn - men å uten grunnlag si at en norsk redaksjon som følger redaktørplakaten og vær varsom-plakaten er korrupt, er faktisk ganske alvorlig. Så til bildene: Dette var en kjapp forhåndskikk, slik jeg ser det. Som sådan er den var begrenset verdi, og mest for moro skyld, og for å tilfredsstille de ekstra interessertes nysgjerrighet. Metodisk har den sine svakheter, og man kan dermed heller ikke konkludere endelig på basis av den, men den er mer enn nok til å gi leserne en viss idé om hvor bra eller dårlig kameraet på S9 er. I likhet med deg ble jeg ikke imponert over bildene - men jeg konkluderer heller ikke på det grunnlaget med at Tek-redaksjonen er kjøpt og betalt. Om ikke annet: Hvorfor skulle Samsung betalt for en sammenligning der de kommer DÅRLIG ut? 8 Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Når skal dere slutte å kalle det for ting som superkamera osv? Til å være mobil er det bra, men i det store og det hele er 98% av bildene som blir tatt med disse tre mobilene ubrukelige i dårlig lys. Det ser man også på bildene dere har tatt. Det er rett og slett latterlig dårlig, og maken til grums i bildene tatt utenom dagslys til spesielt Iphone X skal man lete lenge etter. andre merker er ikke noe særlig bedre, men å kalle dette for superkameraer blir bare amatørmessig. 1 Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 så mate 10 pro gruser begge?! Spøk? Mate 10 Pro var desidert værst etter min mening.Jeg synes S9 viser i gjennomsnitt mest detaljer på de få bildene artikkelen inneholder, men ikke så veldig revolusjonerende fra iPhone X. Bilde nummer 4 synes jeg så mest skuffende ut fra S9. - Note 8 bruker Mate 10 er klart best totalt her. S9 er veldig mye bedre enn Iphone X, men taper mot Mate 10 i denne testen. Hilsen fotograf 4 Lenke til kommentar
Korken Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 iPhone X har ikke bra nok kamera til å kunne sammenlignes med dagens toppmodeller. Er for øvrig ikke en konkurrent til S9. Hvorfor er den med i denne artikkelen? 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Mobilkamera er vanligvis langt i fra å være det de blir omtalt og markedsført som. De forbedrer seg over generasjonene men det er fremdeles begrenset hva man kan gjøre med så små sensorer og optikk. Med det sagt er det et greit kamera man for det meste har med seg og som derfor blir brukt, men det skal mye til for min del å oppgradere en smartmobil fordi bildene blir så mye forbedret. Hvis mobilprodusentetene virkelig brydde seg om kvalitet hadde de greit skippet megapixel-racet og heller valgt en høyere kvalitet på mindre megapixler, noe som vil forbedre mørke bilder. Endret 27. februar 2018 av vidor 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 iPhone X har ikke bra nok kamera til å kunne sammenlignes med dagens toppmodeller. Er for øvrig ikke en konkurrent til S9. Hvorfor er den med i denne artikkelen? Fordi den er Apple sin toppmodell for øyeblikket? og er vel det det neste halve året. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Lurer på hvor mye Samsung har betalt redaksjonen for denne useriøse bildesammenligningen Tror du virkelig på deg selv? Synd det ikke går an å trykke "ikke liker" for slike skrullete "Trump-land-påstander". Endret 27. februar 2018 av AK47 5 Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Mobilkamera er vanligvis langt i fra å være det de blir omtalt og markedsført som. De forbedrer seg over generasjonene men det er fremdeles begrenset hva man kan gjøre med så små sensorer og optikk. Med det sagt er det et greit kamera man for det meste har med seg og som derfor blir brukt, men det skal mye til for min del å oppgradere en smartmobil fordi bildene blir så mye forbedret. Hvis mobilprodusentetene virkelig brydde seg om kvalitet hadde de greit skippet megapixel-racet og heller valgt en høyere kvalitet på mindre megapixler, noe som vil forbedre mørke bilder. Ja, men det samme sa dem om speilløse systemkameraer også for noen år siden, og se nå. "Dinosaurene" Canon og Nikon har tapt enorme markedsandeler til både Sony og MfT (Panasonic og Olympus), og i USA har nå Sony gått forbi Nikon allerede hva gjelder salg av full-frame systemkameraer. Når du ser hva resultater du kan få med de relativt små sensorene hos MfT, så bør det ikke være så lenge til vi kan få brukbare resultater i "mobilstørrelse" også. Men idag er det selvsagt milevis fra å være godt nok. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Mobilbilder er ofte bra nok for folk flest, ellers blir bildekvalitet alltid et kompromiss på hva man er villig til å betale og hvor mye stash en gidder å drasse på. Personlig ligger mitt punkt på gode kompakter eller små systemkamera som MfT. Mobilkameraet er dog veldig praktisk til en hel haug med ting. Alt fra huskelapper til notatblokk. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Egentlig burde man hatt et skikkelig proffkamera for å kunne sammenligne de 3 mot hva som er mest "korrekt". 1 Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 På meg virker det som om Huawei Mate 10 gjørt det klart best på lyssvake omgivelser, mens S9 gjør det bedre på omgivelser med mer lys. Iphone X legger seg bak de to andre på begge områder synes jeg. Godt mulig jeg tar helt feil, men det er ihvertfall slik jeg ser det. 2 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Samsung bruker som vanlig alt for kraftig støyreduksjon, som fører til myke bilder uten ordentlig detaljer. Det er ganske ufattelig at de ikke også skifter til en større sensor, men fortsetter å bruke en av de minste. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg