Gå til innhold

Forslag til HK-brett

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å jobbe litt mer med case-con'en min i julen, problemet er bare at Microplex ikke får inn Lian Li HK-brettene før i februar. Derfor ser jeg etter andre løsninger. I min forrige konstruksjon ordnet jeg det slik:

hkbrett.jpg

Problemet med denne var at den ble veldig vanskelig og tung å jobbe med! Det var vanskelig å få til skikketlig. Til slutt fikk jeg det til, men har ikke spesielt lyst til å bruke denne igjen. Jeg lurer derfor på om det er noen som har noen andre løsninger de kan komme med.

Jeg har heller ikke noe kabinett som jeg kan kanibalisere, I så fall må jeg kjøpe et nytt et for så å ødelegge det. Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg driver å fikler med et tre kabinett selv, og har slått fra meg alle tanker om sponplater eller andre "skap" løsninger nettop pga vekten.

Den ideen jeg fikler litt med nå går ut på å lage en ramme konstruksjon bestående av 9x21mm listverk. Sidepanelene monteres utenpå rammen og består av tynn plexi (sånn som i foto rammer) som er lakkert på baksiden for å få skikkelig blank og fin finish.

Har også vært inne på tanken om å bruke balsa tre i rammeverket (slik som brukes i modellfly) fordi det er ekstremt lett. Men jeg er redd det kan bli dyrt (har ikke sjekket priser ennå)

Ang den bakplaten til HK brettet du laget, så har du vel ikke en målskisse liggende?

Lenke til kommentar

Jeg jeg har ikke noe skisse liggende desverre. Problemet med brette er at det ikke er nøyaktig nok. 1 mm for høy her, 1 mm for lavt her. Det er noe h#¤%" herk å får til skikkelig. Den ble skeiv som bare det da jeg skulle montere den inn. Kunne ikke skru det fast skikkelig i bakplaten. Jeg har brukt kabinettet slik et halv år, men jeg vil gjerne ha det litt mer profft. Når jeg først fikk montert alt, så funket det. Det var monteringen som var vanskelig og dersom jeg skal bytte et kort, må alt ut! huff og huff.

Kanskje jeg får finne meg et sted hvor gamle PC'er kastes. Noen steder i Bergen? Finnes det andre nettsteder enn Microplex som selger HK-brett da? Har ikke funnet noen, det trenger heller ikke være Lian Li.

Angående plexi: Det er en god ide du har. Jeg har tenkt på det samme som front, men har ikke landet på noen konklusjon enda. Det er et vesentlig problem med tynn plexi da, hvordan skal du feste ting inni det? Da får du masse skruehull ut av plexien, noe som ikke blir spesielt vakkert. Angående treverk til rammen, så tror jeg ikke du trenger så voldsomt dyre materialer. Jeg jobbet litt med en list som jeg laget av vanlig treverk som brukes som lister i hus. Dette var rimelig sterkt selv når det ikke var så voldsomt tykt (1 x 1 cm). Et annet problem med denne konstruksjonen er vel at den kanskje kan bli litt vinglete og skeiv? Bare en tanke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...