ProxyCS Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Noen som kan tenke seg hva forsikringen på en BMW 1M vil komme på hvis man kjøper en og forsikrer den på seg selv som 20 åring? Har tjent en del penger på krypto og spekulerer/vurderer å kjøpe en 1M coupe som ligger på finn nå, men om dette vil koste meg 100k i året så vet jeg ikke om jeg vil kaste bort så mye penger bare for å eie drømmebilen min i et så tidlig aspekt i livet mitt, selv om denne bilen er et unikt og sjeldent eksemplar av en bil som kommer til å øke i verdi over årene. Da blir det heller å etablere seg og kjøpe bolig som sikkert er mye lurere! Men er fortsatt interessert i å høre hva folk her tror det vil koste, bare for å få en liten pekepinn på hva jeg har i vente ift pris. Har bygget meg opp til 60% bonus nå det kan kanskje hjelpe litt på prisen i gjensidige, mitt nåværende forsikringsselskap. Endret 27. februar 2018 av ProxyCS Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Det enkleste er vel bare å sjekke markedet. De fleste store og seriøse vil nok prise seg ut og gjøre seg uinteressante for deg prismessig med tanke på statistikken for biltype og alderen din, men det er sikkert noen som har mer akseptable priser enn andre. F.eks Gjensidige og IF tror jeg bare det er å glemme. Du kan jo også velge å ta risikoen selv og gå for ansvar som er minimum som er lovpålagt. Er jo lett å fyre av en forespørsel her; https://tjenestetorget.no/forsikring/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Ring til forsikringer og hør? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Du kan risikere å regelrett få avslag på forsikring. I dette tilfellet så ville jeg vurdert å forsikre den sammen med foreldrene dine. Prismessig så kan du jo sjekke om du får et tilbud på f.eks. Gjensidige sine nettsider. På en annen side så er det lurere å kjøpe bolig uansett. Du vil takke deg selv i fremtiden. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Du kan risikere å regelrett få avslag på forsikring. I dette tilfellet så ville jeg vurdert å forsikre den sammen med foreldrene dine. Prismessig så kan du jo sjekke om du får et tilbud på f.eks. Gjensidige sine nettsider. På en annen side så er det lurere å kjøpe bolig uansett. Du vil takke deg selv i fremtiden. Tviler sterkt på at man "risikerer å regelrett få avslag" da dette bryter med forsikringsavtaleloven. Det skal være saklig begrunnet om man får avslag på å tegne forsikring, og jeg tror ikke ung gutt / rask bil er et saklig grunnlag. At du i praksis "får avslag" fordi de priser det veldig høyt er en annen sak, men at de nekter deg å tegne forsikringen (se bort fra prisen) tror jeg ikke noe på. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Investere i bil er ikke det lureste trekket du kan gjøre. Da ville jeg heller satset på egenkapital til boliglån. I tillegg vil forsikringen være betydelig høyere for deg nå enn den vil være etter du har blitt 25 år. Selv med opparbeidet bonus. For moroskyld sjekket jeg forsikringkalkulator på BMW M1. Med 60% bonus og eier under 25 år vil det koste beskjedne 38.500,- med full kasko fra IF Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Du kan risikere å regelrett få avslag på forsikring. I dette tilfellet så ville jeg vurdert å forsikre den sammen med foreldrene dine. Prismessig så kan du jo sjekke om du får et tilbud på f.eks. Gjensidige sine nettsider. På en annen side så er det lurere å kjøpe bolig uansett. Du vil takke deg selv i fremtiden. Tviler sterkt på at man "risikerer å regelrett få avslag" da dette bryter med forsikringsavtaleloven. Det skal være saklig begrunnet om man får avslag på å tegne forsikring, og jeg tror ikke ung gutt / rask bil er et saklig grunnlag. At du i praksis "får avslag" fordi de priser det veldig høyt er en annen sak, men at de nekter deg å tegne forsikringen (se bort fra prisen) tror jeg ikke noe på. Man kan få avslag som at de sier "denne tilbyr vi deg ikke forsikring på", noe jeg selv fikk se når jeg handlet forsikring hos Eika (Terra) med min første bil. Saksbehandleren hadde et stort Excel-ark hvor bilmerker og modeller var listet, og dette arket var det spesielt myntet mot ungdom 18-20 år. Blant annet BMW 3-serie, Golf GTI, og litt annet var modeller merket med rød farge. Disse ville de ikke engang tilby forsikring til for en 18 år gammel gutt. Det de vanligvis gjør er jo å gi deg en helt hinsides sum. En annen måte å si "Nei" på. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Gjelder ikke bare 18-20åringer. En kollega hadde store problemer med å finne et selskap som ville forsikre 200SX'en hans. Han var 24-25 år når han kjøpte bilen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Flere selskaper som ikke vil ha kunder under 30. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 https://www.finanstilsynet.no/forbrukerinformasjon/forsikring/skadeforsikring/ Så kan det heller diskuteres hvorvidt 1M til en 20-åring er særlig grunn til å nekte forsikring. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Ut av nysgjerrighet, hva skal du betale for denne 1M coupe? Ser den ligger på alt fra 40 til 70 tusen € der det er mulig å kjøpe de. Dette er en dyr bil, det er det ingen tvil om. Samtidig er den sjelden og samlervare. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Snakker vi om den hvite 120D Coupe'en som er ombygget til 1M med M3 drivlinje? Rått, ja. Samlerobjekt, nei. Forsikringen kan bli gunstig, da, i alle fall frem til den havner i grøfta og de begynner å undersøke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå