Dagner Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Hei, ettersom at nettet mitt er fryktelig treigt innimellom lastet jeg ned "Who's on my wifi" på macen.Fant en enhet jeg ikke fatter hva er, går under navnet linux.lan, noen datakyndige som har en anelse på hva dette er? Jeg har selv ikke noe annet enn mobil, mac og playstation koblet til. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Du kan se om linux.lan har fått tildelt ip; faktisk kan det være så enkelt som at linux.lan er en annen wireless router i nabolaget. Edit: Grunnen til at denne kommer opp er ikke nødvendigvis at den er oppkoblet; men enhetene "ser hverandre", og er klar for å bli konfigurert til wireless bridging. Du kan selvsagt blokkere mac-adressen til denne enheten for å være helt sikker. Endret 27. februar 2018 av TGB Lenke til kommentar
Faller Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Vet ikke hva slags router du har, men du bør kunne se hvilke enheter som er koblet til ditt nettverk inne i innstillinger på selve routeren. Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 27. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2018 Takk for svar, det står at den er connected, og nei, det er ikke min router. Jeg har en Technicolor TG788ivn fra nextgentel. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Da bør du kunne komme til brukergrensesnittet ved å skrive inn 192.168.1.1 i nettleseren din. Litt usikker på brukernavn og passord, men informasjon bør stå på nettsiden du kommer til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå