Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kort informasjon på avveie

galmorth

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en "dummy" konto hos DNB som jeg bruker når jeg skal handle varer fra sider jeg ikke stoler 100% på, dette har gått fint helt til nå - hvor jeg har gått på ei lita blemme.

Jeg la inn korte mitt for å bestille en vare fra en shady side, varen har aldri komt og jeg får heller ikke tak i "kundeservice" men jeg la jo inn CC info på siden - Kan de gjøre noe når kontoen er tom? Tenker noe ala få kortet i "minus", bestille varer som blir fakturert i etterkant etc...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har kreditt på kortet så kan dei det. Ta kontakt med DNB og forklar situasjonen.

Ingen kreditt på kortet og saldo i skrivende stund er 0,10 ,-.

Og ja, jeg vet at jeg kan ringe DNB og sperre hele kontoen - men det er litt av ren nysjerrighet jeg lurer også.

Tenker, hva om du har CC infoen til et kort, og kjøper noe ala "Kjøp nå og betal om 4 måneder". Vill jeg da få en faktura i posten selvom bestillingen er gjort på et kort som ikke har dekning?

Endret av galmorth
Lenke til kommentar

Er det ikkje kreditt så kan ikkje banken betale butikken. I så fall vil du få beskjed om at kjøpet har feila på grunn av manglande dekning, på same måte som om du brukte debetkortet i ein daglegvarebutikk utan pengar på kontoen.

Dersom sida er shady, så er faren at dei prøver å hente ut pengar her og der i framtida. Dei sender neppe ut varer utan at kjøpet er betalt.

Lenke til kommentar

Er det ikkje kreditt så kan ikkje banken betale butikken. I så fall vil du få beskjed om at kjøpet har feila på grunn av manglande dekning, på same måte som om du brukte debetkortet i ein daglegvarebutikk utan pengar på kontoen.

Nei, det er ikke det samme. BankAxept er koblet direkte til bankkonto, mens visa ikke er det. Dermed kan følgende skje:

https://e24.no/livsstil/hanne-har-byttet-kort-og-konto-men-tyvene-trekker-henne-stadig-for-penger/23295674

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det samme. BankAxept er koblet direkte til bankkonto, mens visa ikke er det. Dermed kan følgende skje:

https://e24.no/livsstil/hanne-har-byttet-kort-og-konto-men-tyvene-trekker-henne-stadig-for-penger/23295674

Forstår det slik at svindelen som er omtalt i e24 krever at dem har det fysiske kortet ditt og kopierer det?

I mitt senario så tenker jeg på hva som kan skje så lenge det kun er kortnummer,CC og EXP dato samt navn på korteier som er lekket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...