mikkels Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 HeiJeg forsøker å endre farge i en SVG fil, men står helt fast. Ønsket er å dele opp de ulike kontinentene, samt ringen rundt i bildet, for å fargelegge dem individuelt. Jeg har jobbet med paths, for å forsøke å isolere deler for å kunne fargelegge dem. *Hva er den beste måten å fargelegge denne filen på? *Hvis en ønsker å velge en path selection en har trykket vekk, hvordan får man den opp igjen?(Hvis jeg velger fem nodes, og trykker ut med et uhell, hvordan kan jeg velge dem igjen uten å trykke på dem igjen?)Ps: Blir gal her!Inkscape: 0.92 Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 (endret) Tror jeg ville duplisert objektet, fargelagt duplikatene hver for seg, og deretter klippet vekk fra hver av dem slik at kun det aktuelle kontinentet gjenstår i den aktuelle fargen. 1. Dupliser 2. Tegn en path over ett kontinent 3. Selekter path + farget duplikat 4. Meny-path-intersection 5. Gjenta 2-4 6. Align hvis du har flyttet på objektene 7. Ferdig Blir noe sånt, men med litt mer nøyaktighet og flid... Endret 26. februar 2018 av kvakse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå