AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Føler at alle dater jeg går på fra tinder osv blir så overfladiske. Jeg synes de tradisjonelle datene er så kleine, som en øl, en kaffe osv. Noen forslag til hva man kan finne på som gjør at det ikke blir så overfladisk? M25 Anonymous poster hash: f1fc6...e21 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Tviler på at du får eit godt svar på dette. Grunnen til at gjerne møtes over ei øl eller ein kaffe er jo fordi det både er så lavterskel som ein kan få til eit møte, samtidig som at det ikkje er overfladisk ved at ein får sjangs til å snakke med vedkommande. For mange er jo alternativet ein kino-date der begge to sitter i mørket og glaner på ein skjerm heilt utan å snakke saman eller ha augekontakt. Det nærmaste ein interaksjon ein kjem på ein kino-date er dersom ein delar popcorn og begge strekker neven nedi bøtta samtidig. Skal du gjere noke som ikkje er overfladisk i det heile tatt så må du finne på noke som utleverer meir av deg sjølv. Kva dette er vil være svært personleg, og hovedgrunnen til at det ikkje er så vanlig med slike ting er at stor fallhøgde ved at den andre ikkje vil være med, og at sjølve aktiviteten ikkje nødvendigvis legg opp til at dere får betre kontakt. Er du glad i å utforske mørke huler så kan du jo invitere til hulevandring, invitere til ein arbeidsdate hos bymisjonen, eller liknande ting som i større grad blottlegger kva type person du er. Ulempen er sjølvsagt at det er vanskeligare å få til ein date, den andre skal jo være meir enn litt interessert i enten deg eller aktiviteten for å f.eks. takke ja til ein date som innebærer å kravle rundt i trange rom omgitt av flaggermusavføring i tussmørket og kun kan kommunisere med den andre gjennom å rope. Eg tenker som så at ein startar med ein "overfladisk" date der ein får prate saman og får sjå kvarandre i dagslys, slik at ein kan spørre og finne ut litt om kven denne andre personen er. Og dersom ein ikkje blir skremt over det som ein får vite over kaffekoppen, då fyrst kan ein rette ut ein invitasjon til å klippe ut bilder av kongelige hunder frå ukeblad, hoppe i fallskjerm, eller kva du no synes er ein meir spennande date. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Prøv online dating? Da kan dere bli kjent før dere møtes. 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Finn på noe å gjøre i stedet for bare å møtes for en kaffe/øl. En jeg kjenner dro med seg ei dame på skytebanen på første date. Det slo an. 2 Lenke til kommentar
fidos Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Jeg liker å invitere på en spasertur. Praten faller mer naturlig i naturlige omgivelser, og dette har generelt funket greit for meg. Om noen ber meg med på kino/bowling/kaffe første date, takker jeg nei og foreslår noe annet om jeg er interessert nok. Prima date for meg hadde vært kunstmuseum/utstilling av noe slag, men dette er jo veldig spesifikt. Derfor, gi av deg selv, foreslå noe du er glad i som samtidig gir rom for å prate og bli kjent. Dere er jo der for å se om dere har noe til felles og om dette er noe å ta videre, så prating må være mulig, mener jeg. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Hva gjør du ellers i livet ditt da? Jeg vet at noen liker såkalte aktivitetsdater hvor man gjør ting sammen, men personlig synes jeg kafé eller pub og gjerne en spasertur på vei dit og en spasertur på vei hjem til meg har fungert veldig bra. Blir man mer anspent og synes det er vanskelig å føre en samtale over tid, så er det kanskje enklere å gjøre noe hvor ting kan kommenteres underveis. Om du føler ting er overfladisk er det kanskje fordi du snakker om overfladiske ting? Det er opptil deg å ta ting til et litt dypere nivå om det er hva du har lyst til. Spør om det du lurer på. Ikke vær redd for å stille vanskelige spørsmål. Lenke til kommentar
fidos Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 ^ bare vær klar over at om du er en veldig reflektert og selvbevisst person, kan vanskelige spørsmål fort føre til kjipe dater. Er så klart veldig lett å luke ut, men så kjedelig når du har kjørt en time og finner ut at personen aldri har hatt en intellektuell tanke i hele sitt liv. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Ser ikke helt problemet her... Kan jo ha date hjemme, båten, stranda, parken, kafe, range'n, tivoli, museum og tur. Det er ingen grenser for hva man kan finne på. Er greit å snakke litt på forhånd så du vet noenlunde hva hun er interessert i. Ville ikke anbefalt kino, da det krever at du sitter stille og er tyst. Er du kreativ, og bestiller en av 2-seterne/sofa så kan det alltids bli koselig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå