Gå til innhold

Samsung S8 pluss med Bluetooth tilkoblingsproblem til Toyota Avensis


Rocx

Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung S8 pluss som jeg bruker til å høre på radio og lydbøker via bilens audiosystem. Bruker også handsfree løsningen som er innebygd i min Toyota Avensis 2012 modell.  Dette har fungert bra siden jeg kjøpte telefonen i september 2017.

For to uker siden sluttet den å virke. Dvs. telefonen kobler seg på, men etter ca tre min. blir bilens bluetooth slått av og det lar seg ikke å slå den på før man stopper bilen og starter den igjen. Hvis jeg kobler til kun for å spille radio/lydbøker virker alt som normalt, men når jeg kobler til handsfree så kuttes tilkoblingen etter ca. tre min. Jeg har kjørt oppdatering på telefon uten at det hjelper. Har heller ikke lagt til noen nye app i det siste. De jeg har er oppdatert.

Har koblet til andre telefoner til bilen og de har det ikke vært noen problem med.

 

Noen som har en løsning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har en Samsung S8 pluss som jeg bruker til å høre på radio og lydbøker via bilens audiosystem. Bruker også handsfree løsningen som er innebygd i min Toyota Avensis 2012 modell.  Dette har fungert bra siden jeg kjøpte telefonen i september 2017.

For to uker siden sluttet den å virke. Dvs. telefonen kobler seg på, men etter ca tre min. blir bilens bluetooth slått av og det lar seg ikke å slå den på før man stopper bilen og starter den igjen. Hvis jeg kobler til kun for å spille radio/lydbøker virker alt som normalt, men når jeg kobler til handsfree så kuttes tilkoblingen etter ca. tre min. Jeg har kjørt oppdatering på telefon uten at det hjelper. Har heller ikke lagt til noen nye app i det siste. De jeg har er oppdatert.

Har koblet til andre telefoner til bilen og de har det ikke vært noen problem med.

 

Noen som har en løsning

 

 

Du har prøvd å resette mobilinnstillingene?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har en Samsung S8 pluss som jeg bruker til å høre på radio og lydbøker via bilens audiosystem. Bruker også handsfree løsningen som er innebygd i min Toyota Avensis 2012 modell.  Dette har fungert bra siden jeg kjøpte telefonen i september 2017.

For to uker siden sluttet den å virke. Dvs. telefonen kobler seg på, men etter ca tre min. blir bilens bluetooth slått av og det lar seg ikke å slå den på før man stopper bilen og starter den igjen. Hvis jeg kobler til kun for å spille radio/lydbøker virker alt som normalt, men når jeg kobler til handsfree så kuttes tilkoblingen etter ca. tre min. Jeg har kjørt oppdatering på telefon uten at det hjelper. Har heller ikke lagt til noen nye app i det siste. De jeg har er oppdatert.

Har koblet til andre telefoner til bilen og de har det ikke vært noen problem med.

 

Noen som har en løsning

 

 

Du har prøvd å resette mobilinnstillingene?

 

 

Har ikke forsøkt det ennå. Tenkte å høre om noen hadde noe erfaring først. Jeg tror at feilen ligger i telefonen, men kan ikke utelukke at feilen ligger i bilen heller. Har vært i kontakt med Toyotaverksed for å høre om de hadde noen erfaring med problemet. Vurderer å oppdatere programvaren til radio/telefonenheten i bilen, men det koster ca 2500. Synes det er mye. Spesielt når sjansen for at det blir bra er liten.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har en Samsung S8 pluss som jeg bruker til å høre på radio og lydbøker via bilens audiosystem. Bruker også handsfree løsningen som er innebygd i min Toyota Avensis 2012 modell.  Dette har fungert bra siden jeg kjøpte telefonen i september 2017.

For to uker siden sluttet den å virke. Dvs. telefonen kobler seg på, men etter ca tre min. blir bilens bluetooth slått av og det lar seg ikke å slå den på før man stopper bilen og starter den igjen. Hvis jeg kobler til kun for å spille radio/lydbøker virker alt som normalt, men når jeg kobler til handsfree så kuttes tilkoblingen etter ca. tre min. Jeg har kjørt oppdatering på telefon uten at det hjelper. Har heller ikke lagt til noen nye app i det siste. De jeg har er oppdatert.

Har koblet til andre telefoner til bilen og de har det ikke vært noen problem med.

 

Noen som har en løsning

 

 

Du har prøvd å resette mobilinnstillingene?

 

 

Har ikke forsøkt det ennå. Tenkte å høre om noen hadde noe erfaring først. Jeg tror at feilen ligger i telefonen, men kan ikke utelukke at feilen ligger i bilen heller. Har vært i kontakt med Toyotaverksed for å høre om de hadde noen erfaring med problemet. Vurderer å oppdatere programvaren til radio/telefonenheten i bilen, men det koster ca 2500. Synes det er mye. Spesielt når sjansen for at det blir bra er liten.

 

Jeg mente ikke resettte hele telefonen bare mobilinnstillingene.....

 

 

Hadde lignende bugs jeg også, jeg vet ikke hvorfor det skjedde,  men min resetting av innsttillinger gjorde susen.

 

Ring Samsung Norge eller hva det er og be om hjelp....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...