Fytterakkern Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Hei. Har en PC som har en en 111 gb hardisk SSD . Nå jeg høyreklikker på bruker i egenskaper så er det over 70 gb som er brukt , men nå jeg går videre og klikker på de enkelte som kommer opp når jeg venstreklikker er det bare noen få mb som er brukt. Er dette en bugs jeg kan rett opp i selv mon tru ? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Høres ut som windows 10 feil, hva med skjermbilder så vi vet mere? http://foldersize.sourceforge.net/ 1 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 26. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2018 Windows 7 Professional. Når jeg holder musepekeren over gamerx som er bruker så er 2.87 gb brukt, når jeg klikker på enskaper så er 74.9 gb brukt. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Brukere er brukere og gamerx er gamerx. Hva med Felles og eventuelt skjulte kataloger, sånn som "Default"? Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 26. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2018 Her er første bilde som dukker opp når jeg klikker på C: 2,90 gb brukt Jeg er litt grønn på PC og er ikke sikker på hva du mener med default. Men maskin har ikke mange bilder eller nå særlig med video. Ikke noe som skulle ta stor plass. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 26. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2018 Når jeg høyreklikker på bruker så kommer dette bildet opp på egenskaper. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Tror du bør kjøpe ny SSD disk 250 GB eller mere? Uansett tror jeg problemet her er du velger mappe og hele SSD disken. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Har du dette programmet: https://www.ccleaner.com/ccleaner/download 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Kjør kommandoen i CMD: powercfg -h off Da disabler du hibernation og fjerner hibernation fila. Det gir ofte en del ledig plass. Ellers kan du også kjøre disk cleanup og fjerne gamle Windows oppdateringer og slikt som er installert. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 26. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2018 Jeg skal prøve og se om jeg får til noe av det dere har tipset meg om, eller få noen som har peiling til å se på den. Angående og kjøpe ny disk på 250 gb eller mer kan vel ikke være nødvendig når den jeg har tydeligvis er full uten at det er masse innhold i den. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Du har kun sjekket "brukere" mappen. Det kan være skjulte mapper og filer, pluss at Windows i seg selv tar en del plass. Hvis maskinen er oppgradert til ny Windows versjon, tar Windows også en kopi til en skjult mappe på C:\ som den kaller Windows.old. Der kan det også ligge mange GB data. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 26. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2018 Takk for hjelp alle sammen, og takk til Ketil Lura for cleaner program, nå fikk jeg plutselig 72 Gb med plass, så da går det en stund igjen :-) 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå