Gå til innhold

Problemer etter oppgradering av hardware

halkal

Anbefalte innlegg

Hadde en amd 1800xp cpu på et abit kg7-raid hovedkort, 512mb ram og et geforce 4200 (asus).(os : windows xp + service pack 1)

Har nå en amd 1800xp cpu på et abit kg7-raid hovedkort, 1024mb ram og et geforce 4600 (asus).(os : windows xp + service pack 1)

Den første rambrikken på 512 som satt i er en pc2100 ddr ram brikke, det samme med rambrikke nr 2 som jeg satt.. prøvde også å sette inn en tredje som var litt raskere.. pc2700 men den ville hverken fungere alene eller sammen med de andre brikkene, da begynte maskinen å pipe gjentatte ganger og ville ikke starte.trodde pc2700 var bakoverkompatibelt med 2100 ?

Fikk startet maskinen med 2x 512mb ram (pc2100) og alt så ut til å fungere greit, så startet battlefield 1942, det gikk jo radelig unna.. i ca et kvarter så fikk jeg en ctd.. crash to desktop.

prøvde flere spill, andre drivere osv. det samme skjedde. hmm hvor kan problemet ligge ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også problemer med å oppdatere bios.. diskett stasjonen min er gått i stykker, så jeg brente en dos oppstarts cd istedenfor.(freedos)

Husker ikke helt feilmeldingen nå, da jeg ikke er hjemme, men mener jeg fikk en feilmelding som sa det var feil checksum og han tror at bios oppgraderingen ikke "passer" overens med biosen min.

Er litt merkelig, iom at jeg har lastet ned ALLE 11 bios oppgraderinger til kortet mitt fra www.abit.com.tw og ingen av de vil kjøres.

Kan det være at maskina mi er helt på bærtur? eller jeg ?? :-D

En annen ting jeg har fundert på er om awdflash må pakke ut image filen på det mediumet det ligger på, det kan isåfall bli vanskelig iom at det er på en cd plate, kan noen bekrefte/avkrefte dette ?

btw. harddisk partisjonene mine kjører ntfs filsystem så jeg får ikke kopiert filene over til harddisken og prøvd der eller.

Kan kanskje få tak i partition magic og lage en liten fat partisjon, men jeg gidder ikke det før jeg vet hva som er problemet.

Tenkte kanskje at systemet ble mere stabilt og funskjonabelt hvis jeg fikk oppgradert biosen, regner vel med at det har skjedd en DEL endringer på 11 bios oppdateringer lol

Lenke til kommentar

min bror hadde tilsvarende problemer grunnet minne, han måtte ta reset av bios. Har lest et eller annet sted at man skal velge bios defaults etter oppgradering av ram. Han har et nforce hk som er helt utrolig sært når det gjelder ram, pc2700 funket ikke, maskinen ville ikke starte etter at den brikken ble tatt ut engang. pc2100 funket heller ikke og han fikk mange syke meldinger, kunne ikke loade windos, ikke gå inn i bios osv. bios-batteriet ble tatt ut og etter det funka maskinen

Lenke til kommentar

Hei takk for alle tips, men jeg har ordnet det nå =) etter mye om og men så fant jeg ut at man ikke kunne kjøre en bios oppgradering fra cd-rom i dos, det må være et skrivbart media. så etter jeg kopierte bios oppgradering til en fat32 partisjon og bootet i dos. så fungerte det med en gang.

Bios oppgraderingen løste også delvis noe av minneproblemene jeg hadde.

de to 512mb pc2100 brikkene fungerer utmerket og jeg får ikke crash to desktop lenger, og jeg får bootet maskinen med pc2700 ramen og men da får jeg applikasjons kræsjer innimellom. så det virker ikke som hovedkortet liker å blande ram av forskjellige hastigheter =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...