Tfosheim Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Athlon 64 klokker ned, men ikke opp AMD Athlon 64-prosessoren ser ut til å ha låst multiplikator, men bare hvis du prøver å sette den høyere enn spesifisert. Å klokke ned og "busse opp" går derimot helt greit. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Gjør vel ingenting? Med mindre du har en voldsom trang til å endre multi av en eller annen merksnodig grunn. Normalt pleier enn jo senke Multi og øke FSB. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Men det at den gjorde det automatisk var ikke nødvendig, Om jeg vil sette opp Fsb uten og senke Muliplier så har jeg ikke anledning til det? Det likte jeg ikke av Epox Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Dette kommer nok til å bli omgått etterhvert da.. bare gi de hard-core klokkerene tid til å finne ut av dette så vil det nok bli mulig å låse opp denne prosessoren også.. Lenke til kommentar
jawisa Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Dette kunne jeg tenke meg å se testet! Særlig med tanke på at Corsair er klar med DDR550-minne! Kult å sette ned multiplieren nok til å kjøre FSBen og minnet på 275MHz (550 DDR)!! Hva blir ytelses-forskjellen mellom dette og lavere buss-/minne-hastighet og høyere multiplier? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Kult å sette ned multiplieren nok til å kjøre FSBen og minnet på 275MHz (550 DDR)!! Hva blir ytelses-forskjellen mellom dette og lavere buss-/minne-hastighet og høyere multiplier? Trenger ikke n0dvendigvis gi s& super duper enorm ytelses 0kning... Har ikke fulgt med p& AMD 64 prosessoren, men regner med mht arkitekturen at den ikke er i naerheten av s& FSB (kaller man det fortsatt det?) avhengig som p4 CPUene Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Er det noen som faktisk har testet å sette ned multiplier for så å sette opp FSB på en A64 for å se om man får en ytelsesøkning? Repeat afte me: "Athlon 64 has no FSB - there are no FSB on the Athlon 64". Ordet FSB blir ofte brukt i forhold til A64, men det er kun en forenkling av hvordan ting fungerer. A64 bygger på en helt annen logikk enn tidligere implementasjoner som man finner i P4 og Athlon XP. Minnekontrolleren kjører på samme hastighet som prosessoren, og minnebussen blir styrt av minnehastigheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå