Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har nettopp bestillt denne Shuttle'n. Det andre jeg trenger kommer jeg til å kjøpe delvis når jeg får råd. Har tenkt på disse komponentene: P4 2.6 GHz – 1600,- Seagate Barracuda 160 GB – 1200,- Corsair 1024 mb – 1500,- Skal kjøpe et GeForce 2 skjermkort av en kamerat for 2-3 hundre. Har ikke råd til å prioritere skjermkort i første omgang. CD-rom har jeg også liggende. Trenger jeg noe mer? Andre komponenter kanskje? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har ikke testet den Shuttle'en der, men på mange av de tidligere utgavene har det lønnst seg å skifte vifte til en som går litt stillere. En annen ting du må tenke på er at det ikke er printerport på shuttle. den må du kjøpe løst for en hundrings, men da tar den opp den ene PCI plassen som er der. (ca 100,-) Et annet tips er å sette inn en kortleser i floppy brønnen, så blir det enkelt å flytte bilder fra digitalkamera etc... (ca 300,-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Men jeg kommer til å ha to harddisker, og ta må jeg bruke begge brønnene, må jeg ikke? Bruker bare usb til printer, trenger ikke parallellport. Går det an å skifte vifte da? Lenke til kommentar
iCar Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Har ikke testet den Shuttle'en der, men på mange av de tidligere utgavene har det lønnst seg å skifte vifte til en som går litt stillere. En annen ting du må tenke på er at det ikke er printerport på shuttle. den må du kjøpe løst for en hundrings, men da tar den opp den ene PCI plassen som er der. (ca 100,-) Et annet tips er å sette inn en kortleser i floppy brønnen, så blir det enkelt å flytte bilder fra digitalkamera etc... (ca 300,-) Den tar ikke pci plassen den jeg har Men han usb printer så han slipper nok det. Ja du må nok bruke begge brønnene hvis du skal bruke to harddisker. Endret 12. desember 2003 av adilr17 Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Men jeg kommer til å ha to harddisker, og ta må jeg bruke begge brønnene, må jeg ikke? Bruker bare usb til printer, trenger ikke parallellport. Går det an å skifte vifte da? Vifta er veldig enkel å sklifte. Når du skal sette inn CPU så må du ta ut heatpipe kjøleren, og der sitter den en 80mm vifte som bare er å skyve ut, og skyve inn en ny en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Du har ikke tilfeldigvis et tips/anbefaling på en slik vifte? Lenke til kommentar
Pukerud Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Vurdere å bytte vifte selv , så ja noen som har noen tips om hvem vifte ? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har lest om et par stykker som har hatt problemer med 2stk HDDer i Shuttle pga varmen, at de plutselig har mistet en partisjon og greier, sjekk de postene litt nærmere før du tenker 2 disker. Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det er hvertfall en ting som kommer til å irritere deg umiddelbart... Det sitter 2 40x25mm vifter i PSU som skriker helt sinnsykt. De er produsert av SuperRed, men burde absolutt vært noe helt annet ...jeg rev mine ut allerede første dagen i full frustrasjon. Kan tenkes den blir litt vel varm: Jeg klokker en god del, men skulle ikke ha så mye å si. Det virker egentlig som om 80mm viften ikke får sugd inn nok luft gjennom de pinglete hullene i dekselet. Jeg løste dette med nytt deksel med stort netting felt i sidene og idle temperaturen droppet 10 grader umiddelbart. Har også byttet den Sunon viften med Thermaltake Smart Case Fan II med temp. føler i toppen av boksen. Den starter å spinne opp når jeg spiller mens den ellers er helt rolig. Vil på det sterkeste FRARÅDE alle om å montere 2 harddisker i denne boksen med mindre de setter en vifte i mellom. Her blir det altfor varmt til dine kjære verdifulle data. Ellers er det en super maskin som ikke akkurat er direkte stygg! Litt småjusteringer må du nok regne med for å bli helt fornøyd, men fornøyd blir du! Bare for å være etterpå-klok for min egen del, angrer jeg på at jeg ikke gikk for SB75G2 i stedet for - men pytt pytt... Lenke til kommentar
Pukerud Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Har selv kjørt standar kjøling, og overklokking av min xp2500 . Kjører den på xp3200! OG ja jeg har nå kjørt 2 stk raptor disker i raid 0 INNE i boksen i ca 2 månder, kan ikke se jeg har noen varmeproblemer. Nå har jeg jo amd ,og raptor diskene skal vell kanskje vere litt mere driftsikre en vandlige disker ? ( da de har 5 år garanti) men amd utvilker mere varme en intel??? Endret 12. desember 2003 av Pukerud Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Bare for å være etterpå-klok for min egen del, angrer jeg på at jeg ikke gikk for SB75G2 i stedet for - men pytt pytt... Hva er forskjellen på den og SB65G2 som du har? Utenom GbLan og WLAN da... Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Forskjellen i tillegg til GBit og wLan er 875p chipsettet og stort netting luft-inntak på begge sider som jeg anser som en nødvendighet. Ellers er de vel grovt sett helt like. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hvilken av dem er å foretrekke? Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg ville helt klart valgt 75'n og kjøpt en wLAN modul i tillegg. Da har man det beste fra begge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Da ombestiller jeg. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Et annet tips er å sette inn en kortleser i floppy brønnen, så blir det enkelt å flytte bilder fra digitalkamera etc... (ca 300,-) Det er jo enklere å plugge i USB-kabelen enn å ta ut minnekortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Gadd ikke starte ny topic, så jeg fortsatte min gamle. Begynner å bli mer og mer usikker angående prosessor/shuttle valg. Om jeg skal kjøpe en socket 478 shuttle og P4 2.6, eller om jeg skal kjøpe den utrolig stilige shuttle SN85G4 med socket 754. Er usikker på hvordan AMD fungerer for videoredigering og hva den nye 64 bits teknologien har og si. Bør jeg satse på en AMD shuttle og ny teknologi eller safe med P4? Lenke til kommentar
Pukerud Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Vis du ikke klarer å vente så ville jeg safe med p4. (vil ha nforce3 250 NÅ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Starta ny topic siden jeg ikke fikk svar på denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå