Cowboystrekk Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) hei,har egentlig lurt en stund på hvor mye over fartsgrensa du må kjøre for å bli tatt i fartskontroll?har spurt diverse folk men får ulike svar hele tiden... noen som har litt mer peiling enn meg på dette? Endret 12. desember 2003 av Bamsemoms Lenke til kommentar
allyse Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Kjører du for fort blir du tatt. hehe. Det er et par faktorer da. 1. Speedometeret ditt kan ha en feilvisning. Ikke unormalt med ca. 10kmt på eldre biler. OG politiet har normalt et "slakk" på ca. 10kmt for å komansere unøyaktige speedometere. Ergo pleier du å bli tatt om du kjører 10kmt for fort Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Dette er jo veldig variabelt, har selv kjennskap til personer som har blitt stoppet og bøtelagt for 65 i 60 sone. Dvs at det er nulltoleranse for fart i på norske veier. Det stemmer at det er en liten "feil margin" inne i bildet, men at den er på hele 10 kmt har jeg vansklig for å tro. Det gamle systemet var at man fikk bot hvis man kjørte 10% over, dvs 44 i 40 sone, 55 i 50 sone, 66 i 60 sone osv... Spør du meg så er det helt tullete, de verserer også rykter om konkurranser i politiet som går utpå å beslaglegge flest mulig førerkort. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Poenget mitt var ikke å si at du kunne kjøre 10kmt over uten å bli bøtelagt. Som jeg prøvde å si var at det er veldig variabelt, og en del er opp til speedometerets nøyaktiget. Om speedometeret ditt viser 10kmt for lite og purken har 10% "slakk" kan du kjøre i 10kmt over "fartgrensen" på ditt speedometer uten å bli tatt (altså du kjører egentlig i rett hastighet, men speedometeret viser feil) Men ja. Desverre blir folk ofte tatt om de kjører 5kmt over den reelle fartgrensa, og det syntes jeg er helt sykt, også nå når bøtesatsene, pluss prikkbelastningen kommer inn blir det enda sykere. Staten er noen griske svin etter min mening. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Såg på purken når dei hadde måling en gang. Når du var over 83 eller 84 (husker ikkje heilt) i 80 sona utifrå resultatet dei fikk på laseren, så fikk du bot. En kompiss gosnakka med dei slik han fikk teste, han holdt 80 på speedometeret, og det viste 75-76 på laseren. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 takk for svar synd det kan være snakk om så lite overtramp før mang blir bøtelagt,litt drøyt å bli tatt for 83 i 80 sona,da burde politiet heller satse på å ta de virkelige fartsynderne... Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 når purken bruker laser trekker de i fra 3kmt fra laseren og gir bot ut i fra det..... altså hvis du kjører 86 i følge laseren vil du få bot ut i fra om du kjørte 83 kmt...... mest sannsynelig viser speedometeret på bilen mere.... målte en 2001 model ford mondeo på 7% og det er vanlig på nye biler også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå