Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blog og podcast om testosteron-behandling i Norge

TRT-train

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en mann på 39 år som nylig har begynt på testosteron-behandling (såkalt TRT). Da jeg ble diagnostisert søkte jeg etter informasjon om aktuelle behandlinger og fant egentlig ikke så mye om temaet i Norge. Det finnes mye info internasjonalt, og særlig fra USA, men jeg savnet mer relevant info om norske forhold. Derfor har jeg opprettet en journal som inneholder en blog og podcast hvor jeg deler mine erfaringer fra min egen TRT. Der kan du blant annet lese om: 

• Symptomer på lavt testosteron
  • Diagnosteringsprosessen
  • Forskjellige medisiner som jeg har blitt foreskrevet av spesialist og hvordan disse har virket
  • Om sammenhenger mellom testosteron, østrogen og livskvalitet
  • Lav sexlyst og samlivskrise

Journalen oppdateres flere ganger i uken, og podcasten kommer ut en gang pr uke. Jeg håper å få med meg mannen min i podcasten fra og med neste episode.

Ta en titt og gi meg tilbakemelding på hva du synes: http://trt-train.com

Mvh August

Endret av TRT-train
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg rapporterte dette som spam ved en feil. Selv om det er skamløs selv-promotering er emnet av interesse. 

hihi Ja det er vel det, men det er jo hyggelig at du finner emnet interessant. Jeg har lagt mye tid og krefter ned i å lage siden, og bygge opp journalen og podcasten. Det er jo derfor jeg ønsker å nå ut til andre slik at man skal kunne finne relevant informasjon om TRT. Jeg kunne ønske at en tilsvarende side fantes for norske forhold da jeg ble diagnostisert. 

Lenke til kommentar

Tror du hadde nådd bedre ut via youtube.

Men interessant emne.

Vet ikke om du har trent noe i den senere tid, da hadde det jo vært interessant å hørt om endringer før og etter i den forbindelse, men jeg hører i starten at du har noe høy bf, noe som vel er vanlig med lav test

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Takk, Evelen. Jeg er mer komfortabel med tekst og lyd fremfor video. Mulig at vi legger til video etter hvert, men foreløpig så synes jeg det er greit å holde meg til disse to mediene. 

Som du gjetter så er jeg ganske lubben. Jeg var ganske veltrent tidligere med 7% kroppsfett. Så ganske greit ut da, men det begynner å bli noen år siden *smiler* En ting er hvordan jeg ser ut. Selvfølgelig ønsker jeg å se best mulig ut, men det viktigste er å ha det bra og føle seg vel. For meg er det trinn nr 1, og så håper jeg at sammensettingen av kroppen blir bedre etterhvert som behandlingen skrider frem. We shall see. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...