GTImk5 Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Hei. Har en golf gti mk5. Feilkode (system to lean) Setter tenning på å hører bensinpumpa starter. Starter bilen og går i 20 min også stopper den bare som om at den ikke får nok drivstof. Setter på tenningen igjen å hører ingen bensinpumpe. Må vente halvtimes tid før jeg kan sett på tenninga og bilen starter som normalt med bensinpumpe og alt. Der etter kan den fungere timer/dager før dette skjer igjen. Tenker med en gang svak pumpe, men også rele. Prøvde dra ut drivstof rele (167) biln startet men gikk i nødmodus. Satt i rele og biln var normal. Skjønner rett og slett ingen ting. Vil helst unngå 1500kr timen hos møller. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Sjekk tilbakeslagsventil. Mener å huske at jeg hadde et slikt problem med min Golf for mange år siden. Lenke til kommentar
GTImk5 Skrevet 25. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2018 Hvorfor kutter bensinpumpa pga ventilen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Sikker på at det er pumpen som kutter? Hvis returventilen står åpen så antar jeg at drivstoffet renner tilbake i tanken. Det jeg opplevede var at var vanskelig å starte når motoren var varm og bilen har stått stille minst 10 min. Jeg fikk beskjed om at det var feil på returventil, byttet hele innsatsen i tanken på garanti. Lenke til kommentar
GTImk5 Skrevet 26. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2018 Her er snakk om at bil starter perfekt. Står og går i 10-20min også stoppe den. Etter det høre man ikke bensinpumpa når man vir på tenninga. Om æ vente 30 min så høre æ bensinpumpa og biln starte igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå