boot_ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har en trådløs router DI-713p stående koblet til PC_A via Ethernet. Routeren har ennå ikke noe WAN tilkoblet pga venting på linje... Konfig-menyen funker og ping mot router funker også. Har en annen pc "svarten" koblet til DWL-700ap via Ethernet. Statisk IP på nettverkskort, får adgang til konfig-web på 700ap. I menyen under mode velger jeg "client" for å bruke dette som trådløst kort. Klikker 'site survey' og finner routeren - den eneste enheten jeg finner er routeren og den har 'mitt' SSID-navn slik at jeg er sikker på at det er den. Krysser av og velger connect....700ap'en rebooter og menyen kommer igjen...wlan-lampa blinker, men jeg klarer ikke finne routeren på noen 'connect-liste'. Ping mot 700ap funker. D-link support mener dette ikke skal være noe problem... I manualen _kan_man_ tolke det dithen at det kreves en 700AP som aksesspunkt (i stedet for min litt eldre D-link router), men support sier det _ikke_ skal være noe problem... Noen med gode forslag mottas med stor takk til clink at tiscali.no Lenke til kommentar
boot_ Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Fikk da etterhvert forbindelse, men disse to enhetene nekter å snakke sammen når WEP er slått på. Og ja, jeg har dobbeltsjekket og studert hvordan WEP-nøklene skal skrives (Hex, Ascii, 64 bit, 128 bit...) D-Link support hadde ingen forklaring, men ba meg legge inn siste versjon firmware på routeren (DI-614+ Bx). Siste versjon heter 3.20CM og jeg har lasta ned, men ennå ikke lagt inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå